لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۲

زلنسکی حملات نیروهای اوکراین بر پایگاه‌های نیروهای روسیه را ستود


ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین روز سه‌شنبه (۱۷ اکتوبر) در بیانیه ویدیویی که از کی‌یف منتشر شد، با اشاره به حملات موفقیت آمیز بر میدان‌های هوایی روسیه گفت:
"من از کسانی که به طور موثر لوژستیک و پایگاه‌های اشغالگران را در سرزمین ما نابود می کنند متشکرم. نتایجی وجود دارد. من از برخی از شرکای خود نیز به خاطر یک سلاح موثر و همانطور که توافق کرده بودیم، سپاسگزار هستم."

این اظهارات زلنسکی پس از آن صورت گرفت که مقامات نظامی اوکراین ادعا کردند که حملات موفقیت آمیزی را بر میدان‌های هوایی روسیه در مناطق اشغالی لوهانسک در زپروژیا، انجام داده اند.

قوماندانی نیروهای عملیات خاص اوکراین روز سه‌شنبه گفت که حملات راکتی ۱۷ اکتوبر نیروهای این کشور بر میدان‌های هوایی نیروهای روسیه در مناطق بردیانسک و لوهانسک زپروژیا، ۹ طیارۀ هلیکوپتر نظامی روسیه، یک ذخیرۀ مهمات و یک سیستم پرتاب راکت را از بین برده است.

مناطق شرقی زاپروژیا در حال حاضر تحت اشغال نیروهای روسیه قرار دارد.

در این حال دیدیه ریندرز کمیشنر عدالت اتحادیه اروپا، دیروز در ۶۰۰ مین روز تجاوز غیر موجۀ روسیه بر اوکراین، با اشاره به کارایی تحریم‌ها علیه مسکو در سخنرانی‌اش در اجلاس عمومی پارلمان این اتحادیه در شهر ستراسبورگ در فرانسه، گفت:

"امروز، ما با یک نقطۀ عطف وحشتناک روبرو هستیم، ۶۰۰ روز از آغاز تهاجم غیرموجه روسیه بر اوکراین می‌گذرد. از روز اول، موقف ما کاملاً مشخص بوده، ما تا زمانی که طول بکشد در کنار اوکراین می‌ایستیم و ما اتحادیه اروپا متحد می‌ایستیم."

تهاجم غیر موجه روسیه بر اوکراین که در ۲۴ فبروری سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز شد، هنوز هم ادامه دارد و دیروز ۶۰۰ مین روز آن بود.

XS
SM
MD
LG