لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۴

دان: ملل متحد خواستار به تعویق انداختن پلان اخراج مهاجران افغان از حکومت پاکستان شد


برگشت مهاجرین افغان به کشور شان
برگشت مهاجرین افغان به کشور شان

دان

روزنامه پاکستانی دان در یک عنوان خود می‌نویسد که دفتر کمیشنری عالی ملل متحد برای حقوق بشر از اسلام آباد خواستار شد تا قبل از اینکه یک بحران بشری به میان آید پلان اخراج مهاجران افغان را به تعویق اندازد.

این روزنامه انگلیسی زبان از قول راوینا شمداسانی سخنگوی این کمیشنری در ژنیو می‌نویسد که در اعلامیه اخیر خود از مقامات پاکستان خواستار شد که به حمایت خود از افراد نیازمند ادامه دهند و اطمینان داده شود که هرگونه برگشت آنها در آینده، مصون، باعزت، داوطلبانه و طبق قانون بین‌المللی خواهد بود.

وی گفت که این اعلام پاکستان که در نظر دارد اتباع خارجی بدون اسناد را بعد از اول نومبر اخراج کند نهایت نگران کننده است چون بر بیش از یک اعشاریه چهار میلیون افغان بدون اسناد که درپاکستان باقیمانده اند به گونه غیرمتناسب تاثیر گذار است.

خبرنامه کمیشنری عالی ملل متحد برای حقوق بشر می‌گوید بیش از دو میلیون مهاجر افغان بدون اسناد در پاکستان زندگی می‌کنند که از این میان ششصد هزار نفر بعد از برگشت طالبان به قدرت در تابستان سال ۲۰۲۱ در افغانستان به پاکستان رفته اند.

خانم شمداسانی سخنگوی این کمیشنری در اعلامیه خود گفت کسانی که با خطر اخراج روبرو هستند با برگشت به افغانستان با نقض جدی حقوق بشر از جمله دستگیری، شکنجه، بازداشت‌های خودسرانه و دیگر روش‌های غیرانسانی روبرو خواهند شد.

سن دییگو یونیو تریبیون

در این میان، روزنامۀ سن دییگو یونیون تریبیون یک مطلب در بارۀ بازی کریکت امروز میان تیم‌های افغانستان و سریلانکا نشر کرده است.

روزنامه می‌نویسد که تیم ملی کریکت افغانستان در مسابقات جام جهانی در هند با شکست دادن به تیم‌های انگلستان و پاکستان برتری خود را تثبیت کرد.

روزنامه می‌افزاید که تیم افغانستان برای راه یافتن به نیمه نهایی رقابت‌ها سعی دارد، تاکنون خوب درخشیده و تیم انگلستان مدافع قهرمانی و تیم پاکستان قهرمان سال ۱۹۹۲ بعد از شکست‌های پیهم به خروج از بازی‌های جام نزدیک شده اند.

در ادامه مطلب می‌خوانیم که تیم افغانستان با داشتن یک گروپ نیرومند از توپ اندازان چرخشی فرصت خود را در بازی‌ها با تیم سریلانکا و هالند آزمایش خواهد کرد و سپس دو بازی دیگر با تیم‌های نیرومندی چون افریقای جنوبی و استرالیا خواهد داشت.

حشمت الله شهیدی کاپیتان تیم افغانستان در نشست خبری روز یکشنبه گفت که پیروزی‌های اخیر روحیه بازیکنان افغان را نیرومندتر ساخته که در بازی در برابر سریلانکا با آنها کمک می‌کند.

روزنامه می‌نویسد این هنوز روشن نیست که تیم افغانستان به نیمه نهایی راه خواهد یافت یا نه ولی با شکست دادن به تیم‌های انگلستان و پاکستان یقیناً که جایگاه برتر خود را تثبیت کرد.

بازی امروز میان تیم‌های افغانستان و سریلانکا، ساعت یک بعد از ظهر به وقت کابل آغاز می‌شود.

XS
SM
MD
LG