لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۹ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۲

امریکا: تفکیک افراد حماس از غیرنظامیان مسئولیت اسرائیل است


جک سولیوان مشاور امنیت ملی قصر سفید
جک سولیوان مشاور امنیت ملی قصر سفید

جک سولیوان مشاور امنیت ملی قصر سفید می‌گوید که اسرائیل مسئولیت دارد تا غیرنظامیان و جنگجویان گروه حماس را در غزه از همدیگر‌ شان تفکیک کند.

سولیوان در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان که دیروز یکشنبه (۲۹ اکتوبر) نشر شد، گفت که واشنگتن با اسرائیل، مسائل دشواری را مانند محاصره کمک‌های بشری و تفاوت قایل شدن میان غیرنظامیان و تروریست‌ها به گفته اش، در میان گذاشته.

همزمان با این آنتونیو گوترش سرمنشی سازمان ملل متحد که در ادامه سفر آسیایی‌اش به نیپال رفته، دیروز در یک نشست خبری گفت که شمار غیرنظامیان قربانی شده در غزه غیر قابل پذیرش است:
"وضعیت در غزه به گونه خطرناکی، هر ساعت در حال بدتر شدن است. خیلی متاثر استم که به جای توقف در حملات که از سوی جامعه جهانی برای انتقال نیازمندی‌های بشری مورد حمایت قرار دارد، اسرائیل به عملیات نظامی‌اش شدت بخشیده. شمار قربانیان و زخمی‌ها در غزه غیر قابل پذیرش است."

آنتونیو گوترش سرمنشی سازمان ملل متحد
آنتونیو گوترش سرمنشی سازمان ملل متحد

گوترش همچنان افزود که خواهان رهایی گروگانانی است که از اسرائیل توسط گروه حماس به گروگان گرفته شده اند.

به گفتۀ اسرائیل بیش از دو صد تن در حال حاضر در گرو گروه حماس قرار دارند.

با گذشت بیش از سه هفته از جنگ میان گروه حماس و اسرائیل، اکنون مقام‌های صحی غزه در کنترل حماس می‌گویند که شمار قربانیان حملات اسرائیل در این شهر به بیش از هشت هزار تن رسیده.

حملات هنگامی آغاز شد که جنگجویان گروه حماس در هفتم اکتوبر بر خاک اسرائیل هجوم آوردند و به کشتار آغاز کردند.

به گفتۀ اسرائیل در این حملات حماس، بیش از ۱۴۰۰ تن کشته شدند.

همزمان با این، صلیب سرخ فلسطین روز یکشنبه گفت که اردوی اسرائیل حملاتش را در اطراف شفاخانه القدس در مرکز شهر غزه ادامه داده است.

این نهاد در اعلامیه‌اش افزوده که اردوی اسرائیل به صورت عمدی راکت پرانی بر اطراف شفاخانه را ادامه داده که در نتیجه کارمندان صحی، مردم و بیماران مجبور به ترک آنجا شده اند.

گمان می‌رود که ۱۴ هزار غیرنظامی فلسطینی در شفاخانه القدس پناه برده باشند تا کشته نشوند اما اکنون حملات در نزدیکی این شفاخانه نگرانی‌های سازمان جهانی صحت و نهاد‌های مختلف بشری را بر انگیخته است.

مرتبط

XS
SM
MD
LG