لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۹

دیپلمات: پناهجویان افغان در پاکستان با آزار و تحقیر مواجه اند


مهاجرین افغان که قصد برگشت از پاکستان به افغانستان را دارند.
مهاجرین افغان که قصد برگشت از پاکستان به افغانستان را دارند.

شماری از رسانه‌های بین‌المللی در مورد اخراج پناهجویان افغان بدون اسناد از پاکستان، پذیرفتن مسئولیت حمله اخیر به کابل توسط شاخه ولایت خراسان داعش و باخت بازی کریکت افغانستان در برابر استرالیا مطالبی را منتشر کرده اند که افغانستان شانس بیشتری برای پیروزی داشت.

روزنامه دیپلمات در گزارش تازه خود در مورد اخراج پناهجویان افغان از پاکستان یک مطلب را نشر کرده که عنوانش است "اسناد و مدارک داشته باشد یا خیر، پناهجویان افغان در پاکستان با آزار و تحقیر مواجه هستند".

وب سایت اینترنتی یاهو نیوز گزارشی در مورد ادعای داعش که مسئولیت حمله بر موتر کاستر در کابل را به عهده گرفته نشر کرده است.

در بخشی از این گزارش آمده است که افراد وابسته با داعش بیشتر در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان هستند. بر اساس این گزارش، پس از به قدرت رسیدن مجدد طالبان در افغانستان در سال ۲۰۲۱، این گروه مهمترین مخالف مسلح طالبان می‌باشد.

گزارش می افزاید که گروه مسلح داعش در افغانستان به شمول پایتخت در شماری از ولایت‌های دیگر به خصوص شهروندان شعیه افغانستان را بیشتر مورد حمله قرار داده اند.

در جام جهانی کریکت، استرالیا افغانسان را در یک بازی حیران کننده شکست داد که این هم توجه بعضی از رسانه‌های بین المللی را جلب کرده است.

در این مورد عنوان مجله فوربس این است: رویای افغانستان در جام جهانی به ناامیدی تبدیل شده است.

نویسنده می‌گوید، به نظر می‌رسید که فرصت آسانی که مکسویل بازیکن استرالیایی به مجیب الرحمن داده بود مهم تلقی نمی‌شد.

او می افزاید که بازیکنان افغان پس از آن عصبانی به نظر می‌رسیدند، اما مکسویل، توپزن استرالیایی نمی‌توانست بالای ادامه ی شانسش باور کند.

به گفته نویسنده، آنچه در چند ساعت پیش رو اتفاق افتاد شگفت ‌انگیز بود، زیرا مکسویل در برابر افغانستان یک توپزنی غیر معمولی به یک درد سر تبدیل شد. کسی که در برابر همه چیز دفاع کرد و بیشترین دوش را در بازی‌های یک روزه به ثمر رساند.

روزنامه واشنگتن پست نیز بازی دیروز گلین مکسویل بازیکن استرالیایی مقابل افغانستان را غافلگیر کننده خوانده.

گلین مکسویل روز سه‌شنبه در ۱۲۸ توپ و بدون آن که اوت شود با ثمر رساندن ۲۰۱ دوش در جام جهانی کریکت بیشتر از همه شگفت انگیز‌ترین دوش را انجام داد به همین دلیل استرالیا با ۱۹ توپ باقی مانده افغانستان را شکست داد و به نیمه نهایی رسید.

XS
SM
MD
LG