لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱۴ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۹

وزیر خارجه جدید بریتانیا: حمایت ما در تمام عرصه ها از اوکراین ادامه می‌یابد


دیوید کامرون وزیر خارجه بریتانیا حین دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کی‌یف
دیوید کامرون وزیر خارجه بریتانیا حین دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کی‌یف

مذاکرات امروز ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین با دیوید کامرون، وزیر خارجۀ جدید بریتانیا بالای حمایت نظامی بیشتر بریتانیا از اوکراین در جنگ با روسیه متمرکز بود.

دیوید کامرون صدراعظم سابق بریتانیا در ۱۳ نومبر به طور غیر منتظره به حیث وزیر امور خارجه بریتانیا منصوب شد.

سفر کامرون به اوکراین در حالی صورت گرفت که جنگ در نوار غزه ادامه دارد و خطر دور شدن توجه جهانی از تهاجم مستمر روسیه بر اوکراین وجود دارد.

زلنسکی در یک پیام ویدیویی در شبکۀ اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفته که جهان چندان روی وضعیت در میدان جنگ در اوکراین متمرکز نیست و به گفتۀ او "این تقسیم تمرکز واقعاً کمک نمی‌کند".

ولودیمیر زلنسکی همچنان افزوده که با کامرون نشست خوبی داشته که روی فراهم شدن تسلیحات برای خط مقدم جبهه جنگ، تقویت دفاع هوایی اوکراین، حفاظت از مردم و زیربنا‌های حیاتی متمرکز بود.

دیوید کامرون هم گفته است که سفر او به اوکراین به هدف اطمینان دادن به کی‌یف در مورد حمایت اخلاقی، حمایت دیپلماتیک، ولی مهمتر از همه، حمایت نظامی بریتانیا در تلاش‌های آن برای جلوگیری از تجاوز روسیه است که نه تنها در سال جاری و سال آینده، بلکه هر قدر هم که طول بکشد، ادامه خواهد داشت.

زلنسکی همچنین دیروز (۱۵ نومبر) در مصاحبه با خبرنگاران افریقایی گفته که اوکراین نمی‌تواند در جنگ بر ضد روسیه بن بست را تحمل کند. زیرا اگر این جنگ به بن‌بست تبدیل شود، نسل‌های بعدی اوکراینی‌ها باید بجنگند، زیرا به گفتۀ زلنسکی اگر روسیه سر جای آن قرار داده نشود، دوباره خواهد آمد.

شماری از نیروهای اوکراین
شماری از نیروهای اوکراین

این در حالی است که اردوی اوکراین از ادامۀ درگیری‌های شدیدی در مناطق کوپیانسک خارکف و اطراف آودیوکا در منطقه دونتسک خبر داده که نیروهای روسی در ماه های گذشته تلاش‌های ناموفق را برای محاصره آن داشتند.

اردوی اوکراین بدون ارائه جزئیات گفته که نیروهای اوکراینی به عملیات تهاجمی خود در استقامت‌های ملیتوپل و خرسون در جنوب اوکراین ادامه می‌دهند.

تهاجم غیرموجۀ روسیه بر اوکراین که در ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ آغاز شد، هنوز هم ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG