لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۶

گزارش‌ها: جنگ در غزه میان خانه‌های مردم کشانده شده است


بخشی از شهر خان یونس که در اثر حملات اسرائیل به ویرانه مبدل شده است
بخشی از شهر خان یونس که در اثر حملات اسرائیل به ویرانه مبدل شده است

نظامیان اسرائیلی در جنوب غزه و منطقه مرکزی شهر خان یونس، با جنگجویان حماس مشغول نبرد استند.

این گروه از سوی امریکا و اتحادیه اروپا سازمان تروریستی شناخته می‌شود.

خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد که در خان یونس، بیجا شده‌های زیادی از شمال غزه پناه برده اند و اکنون در تلاش ترک این شهر به سایر مناطق استند.

بر اساس گزارش‌ها، نیرو‌های اسرائیلی از دو ماه به اینسو در جنگ با مقاومت شدیدی روبرو شده اند و اکنون جنگ به خانه‌های مردم در غزه کشیده شده.

بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل دیروز (۶ دسمبر) گفت که نیرو‌های این کشور دیروز خانه یحیی السنوار یک فرمانده حماس را در خان یونس محاصره کردند:
" گفته‌ام که نیرو‌های ما به هر نقطه در نوار غزه رسیده می‌‍‌‌توانند. اکنون آنها خانه السنوار را محاصره کرده اند. خانه او مانند قلعه نیست بناءً فرار کرده می‌تواند. اما اکنون مسئله زمان است که باید وقت داشته باشیم."

باشنده‌های خان یونس به خبرگزاری رویترز گفته اند که تانک‌های اسرائیلی نزدیک خانه یحیی السنوار شده اند اما آنها نمی‌دانند که او در خانه است یا نه.

اسرائیل پیش از این گفته بود که بسیاری از رهبران حماس و جنگجویان این گروه، در تونل‌های زیرزمینی در غزه پنهان استند.

فلسطینی های که در اثر جنگ اسرائیل با حماس از شهر خان یونس بیجا شده اند
فلسطینی های که در اثر جنگ اسرائیل با حماس از شهر خان یونس بیجا شده اند

نیروهای اسرائیل، عملیات را از جنوب غزه آغاز کردند و سپس نیمی از بخش شمالی غزه را گرفتند.

به گفتۀ فلسطینی ها، شفاخانه‌ها پر از جسد‌ها و زخمی هاست. بسیاری کشته و زخمی ها، زنان و کودکان گفته شده اند. امکانات شفاخانه‌ها هم خیلی اندک است.

نیرو‌های اسرائیلی برخی مناطق را در جنوب غزه مشخص کرده اند تا غیرنظامیان به آنجا پناه ببرند. اما باشنده‌های غزه می گویند که هیچ جای در این شهر مصون نیست و اسرائیل همان مناطق را بمباران می‌کند که مردم قصد ترک آنرا دارند.

اسرائیل گفته که برای جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان، تا حد امکان تلاش می‌کند اما ادعا دارد که حماس از خانه‌های مردم به نیرو‌های این کشور تیراندازی می‌کند. حماس این ادعای اسرائیل را رد کرده است.

XS
SM
MD
LG