لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۱

نبرد در غزه شدت یافته و بمباران نیروهای اسرائیلی تلفات بیشتری به همراه دارد


تصویری از بمباران غزه
تصویری از بمباران غزه

مسئولان شفاخانه ها درنوار غزه گفتند که در حملات هوایی اسرائیل به شهرک سرحدی رفح در جنوب غزه سه خانه تخریب شده که درنتیجه حداقل بیست تن از فلسطینان کشته ودهها تن دیگر زخمی شدند.

مقامات میگویند عادل زعرب یک خبرنگار فلسطینی وچندین تن ازاعضای خانواده وی نیز دراین حملات کشته شده اند.

با کشته شدن وی شمار خبرنگارانی که درنوارغزه زیرکنترول گروه حماس درجریان جنگ جاری کشته شده اند به گفته مقامات به ۹۷ تن رسید.

حماس ازسوی امریکا واتحادیه اروپا یک سازمان دهشت افگن شناخته شده است.

دهها هزار فلسطینی از بیم حملات نیروهای اسرائیلی بر شمال غزه به جنوب این منطقه رفته درنزدیکی سرحدات مصر پناه گرفته اند اما دیده می شود که این منطقه نیز مصئون نیست. دراین میان سخنگوی وزارت صحت عامه در نوار غزه به خبرگزاری رویترز گفته که دریک حمله نیروهای اسرائیلی درمنطقه جبالیا درشمال نوار غزه ۱۳ تن کشته و ۷۵ تن دیگر زخمی شده اند.

قوای اسرائیلی در بخشی از شهر غزه
قوای اسرائیلی در بخشی از شهر غزه

ساکنان شهر خان یونس درجنوب غزه نیز امروز از درگیری های شدید میان نیروهای اسرائیلی و جنگجویان گروه حماس خبر دادند.

جنگ درنوار غزه بعد ازآن آغاز شد که گروه فلسطینی حماس بتاریخ هفتم اکتوبر به اسرائیل حمله کرد و حدود ۱۲۰۰ تن را کشت و ۲۴۰ نفر را گروگان گرفت.

اسرائیل درمقابل به حملات و بمبارمان نوار غزه رو آورد که درنتیجه بیشترین بخش های این منطقه ویران ومردم به گرسنگی وفقر دچار شده اند وتعداد بیجاشدگان افزایش یافته است.

فلسطینی ها می گویند که درمجموع بیست هزار فلسطینی کشته شده اند. بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل که بخاطر تلفات ملکی زیرفشار شدید قرار دارد گفته که تا رهایی ۱۲۹ گروگان دیگر٬ جنگ را ادامه میدهد.

دهها هزار تن از ساکنان غزه از مناطق اصلی خود بیجا شده و در کمپ های نزدیک سرحد مصر زنده گی می کنند
دهها هزار تن از ساکنان غزه از مناطق اصلی خود بیجا شده و در کمپ های نزدیک سرحد مصر زنده گی می کنند

جنگ درنوار غزه اکنون به بحیره سرخ نیز گسترش یافته است . شورشیان حوثی مورد حمایت ایران دریمن کشتی های تجارتی را توسط طیاره های بدون سرنشین وراکت ها هدف قرار داده اند.

بعد ازاین حملات چندین کشور تصمیم گرفتند که برای امنیت کشتی های تجارتی یک نیروی مشترک تشکیل دهند اما شورشیان حوثی متعهد شده اند که به حملات خود ادامه میدهند .

محمد عبدالسلام یکتن از رهبران این گروه به رویترز گفته که آنها اگر نیروهای ائتلاف بین المللی وجود داشته باشد یا نه به حملات خود ادامه میدهند. اما افزود که صرف کشتی اسرائیلی وکشتی های که به اسرائیل می روند هدف قرار خواهند گرفت.

XS
SM
MD
LG