لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۹ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۳

نیروهای اسرائیلی به سمت مناطق مرکزی و جنوبی شهر غزه حرکت کرده اند


نیرو های اسرائیلی در بخشی از شهر غزه
نیرو های اسرائیلی در بخشی از شهر غزه

تانک های قوای اسرائیل زیرچتر حمایت هوایی وراکتی روز شنبه درمناطق مرکزی وجنوبی نوار غزه پیشروی داشتند.

ساکنان غزه از درگیری شدید به رسانه گفتند وخبرگزاری رویترز گزارش داد که بخش های وسیع نوار غزه که زیرمحاصره قرار دارد ویران شده است .

گزارش افزود که عملیات زمینی با همراهی بمباران شدید درمناطق البریج ، نصیرات ، مغازی وخان یونس متمرکز بود و در این حملات شفاخانه ها نیز هدف قرار گرفت که درنتیجه شماری از فلسطینی ها زخمی شدند .

وزارت صحت عامه درنوار غزه که زیرکنترول گروه حماس است دیروز گفت که تنها در۲۴ ساعت قبلی ۱۶۵ تن از اهالی غزه کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه نیز ازقول مسئولان صحت عامه درغزه گزارش داد که به روز شنبه گفتند ازهفتم اکتوبر به این سو ۲۱ هزار و ۶۷۲ نفر از فلسطینیان کشته و بیش از ۶۵ هزار نفر دیگر زخمی شده اند. اما این ارقام ازسوی منابع مستقل تایید نشده اند.

جنگ درنوار غزه بعد ازآن آغاز شد که گروه فلسطینی حماس بتاریخ هفتم اکتوبر به اسرائیل حمله کرد و حدود ۱۲۰۰ تن را کشت و ۲۴۰ تن دیگر را گروگان گرفت.

درجریان آتش بس موقت که هفت روز طول کشید شماری از گروگان ها دربدل رهایی دها فلسطینی رها شدند ولی اکنون هم بیش از صد گروگان نزد فلسطینی ها درنوار غزه اند.

بمباران دوامدار غزه توسط نیروهای اسرائیلی این شهر را تقریبا به ویرانه مبدل کرده است
بمباران دوامدار غزه توسط نیروهای اسرائیلی این شهر را تقریبا به ویرانه مبدل کرده است

اردوی اسرائیل دیروز بنابر دلایل بشری وانتقال کمک ها به مردم محل دراردوگاه رفح در جنوب نوار غزه وقفه چهار ساعته درجنگ اعلان کرد.

قبل ازاین نظامیان اسرائیلی از باشندگان شهر خان یونس درجنوب غزه خواسته بودند که به منطقه رفح درنزدیکی سرحدات مصر پناه ببرند.

گزارش ها می رساند که هزاران نفر از خان یونس خارج شده ودر منطقه رفح درخیمه ها زندگی می کنند.

درحالیکه تقاضای بین المللی برای برقراری آتش بس درنوار غزه افزایش یافته است ، واشنگتن یک موافقتنامه عاجل فروش اسلحه به اسرائیل را امضا کرد.

اسرائیل میگوید تا ازبین بردن گروه حماس به جنگ ادامه میدهد. حماس ازسوی امریکا واتحادیه اروپا یک سازمان هراس افگن شناخته شده است.

گزارش خبرگزاری اسوشیتد پرس می گوید که امریکا درعرصه دیپلوماسی از اسرائیل حمایت کرده واکمالات اسلحه به این کشور را نیز ادامه داده است.

XS
SM
MD
LG