لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۹ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۳

وزیر خارجه امریکا وارد بحرین شد


آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از گسترش جنگ میان اسرائیل و گروه حماس بیشتر شده است.

به همین هدف آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در سفرش به شهر رام الله و دیدار با محمود عباس رئیس اداره خودگردان فلسطین گفته که واشنگتن از اقدام‌های ملموس برای تشکیل دولت فلسطین حمایت می کند.

عباس در این دیدار به بلینکن گفته که اسرائیل باید اقدام‌های خشونت آمیز در برابر فلسطینیان در نوار غزه و کرانه غربی را توقف دهد.

بلینکن پس از اسرائیل و رام الله، عصر دیروز (۱۰ جنوری) به بحرین رسید. او در اسرائیل در یک نشست خبری خواست‌های را از آن کشور مطرح کرد:
"اسرائیل باید شریک رهبران فلسطین باشد، آنهایی که می خواهند مردم‌شان در کنار اسرائیل به عنوان همسایه در صلح زندگی کنند. اسرائیل هم باید از اقدام‌های که مانع توانایی فلسطینیان به هدف حکومتداری موثر شده می تواند، جلوگیری کند."

همزمان با سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه، اسرائیل به حملاتش در نوار غزه شدت بخشیده است.

اردوی اسرائیل روز چهارشنبه گفت که ۱۵۰ هدف گروه حماس را مورد حمله قرار داده است.

حماس از سوی ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می شود.

وزارت صحت غزه تحت کنترل حماس گفته که تنها در ۲۴ ساعت گذشته، نزدیک به ۱۵۰ تن در حملات اسرائیل کشته شده اند.

از جنگ میان حماس و اسرائیل اضافه از سه ماه گذشته. در هفتم اکتبر هنگامی که جنگجویان حماس به اسرائیل حمله کردند، دست کم ۱۲۰۰ تن در آن کشور کشته شدند. همچنان حدود ۲۴۰ تن از سوی حماس گروگان گرفته شدند.

وزارت صحت غزه تحت کنترل گروه حماس می گوید که از آغاز حملات اسرائیل تاکنون بیش از ۲۳ هزار تن در این شهر کشته شده اند.

دو جانب تا حالا تنها یک مرتبه به آتش بس هفت روزه دست یافته اند که در جریان آن شماری از گروگانان از نزد گروه حماس و بیش از دو صد زندانی از سوی اسرائیل آزاد شدند.

انتظار می رود آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در دیدار با ملک عبدالله پادشاه اردن و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در مورد احتمال برقراری آتش بس دیگر میان حماس و اسرائیل گفتگو کند.

مرتبط

XS
SM
MD
LG