لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱۴ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۷

فقر گریبان اوکراینی ها را نیز گرفت؛ بیشتر از ۱۴ میلیون اوکراینی به کمک های بشری نیاز دارند


تصویر آرشیف: یک منطقه فقیر نشین اوکراین
تصویر آرشیف: یک منطقه فقیر نشین اوکراین

سازمان ملل متحد تخمین می کند که ۱۴.۶ میلیون نفر در داخل اوکراین که ۴۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، امسال به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

این موضوع را دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در ژنیو امروز (۱۵ جنوری) اعلام کرد.

اوچا برای اوکراین در طرح نیازها و پاسخگویی در سال ۲۰۲۴ گفته که در تقریباً دو سال گذشته ۶.۳ میلیون اوکراینی به دلیل جنگ به کشورهای دیگر مهاجرت کرده اند.

بر اساس معلومات آنها، ۵.۹ میلیون نفر از این پناهجویان اوکراینی تنها به کشور های اروپایی رفته اند.

مارتین گریفیتس، رئیس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در ژنیو با اشاره به بحران انسانی ناشی از جنگ روسیه گفت:

"امسال ۴۰ درصد از جمعیت اوکراین به کمک های بشردوستانه نیاز خواهند داشت. این بدان معناست که۱۴.۶ میلیون نفر از مردم اوکراین به کمک نیاز دارند. تنها ۴ میلیون نفر در داخل اوکراین بیجا شده اند. این علاوه بر کسانی است که از اوکراین مهاجرت کرده اند. ۳.۳ میلیون اوکراینی در جوامع شرق و جنوب کشور زندگی می کنند که در خط مقدم جنگ قرار دارند."

سربازان اوکراینی در خط مقدم نبرد در برابر اردوی متجاوز روسیه
سربازان اوکراینی در خط مقدم نبرد در برابر اردوی متجاوز روسیه

سازمان ملل متحد می گوید که صدها هزار کودک اوکراینی نیز در خط مقدم جنگ و در مناطقی زندگی می کنند که در معرض خطر حملات هوایی و زمینی روسیه قرار دارند.

مردم شهرهای اوکراین که نزدیک به خطوط جنگ است مواد غذایی ذخیره شده ای خود را تمام کرده اند و به گفته سازمان ملل متحد برای زنده ماندن به کمک های بشر دوستانه نیاز دارند.

سازمان ملل می گوید از ۴.۶ میلیارد دالر درخواستی، بیش از ۳ میلیارد آن برای نیاز های جنگ زده ها در داخل اوکراین به مصرف می رسد و حدود یک میلیارد آن به پناهندگان خارج از اوکراین و کشورهای میزبان آنها داده می شود.

تقریباً دو سال از تهاجم غیر موجه روسیه به اوکراین می‌گذرد، اما جنگ همچنان ادامه دارد و بیشتر آسیب‌ها به مردم عادی اوکراین، به‌ویژه زنان و کودکان وارد شده است.

حکومت روسیه به دلیل جنگ در اوکراین، با محدودیت ها و تحریم های بسیاری از سوی کشورهای غربی مواجه شده است، اما روسیه در واکنش به این اقدام روابط خود را با تعدادی از متحدان خود مانند چین، کوریای شمالی و ایران تقویت کرده است.

بخش اوکراین رادیو آزادی در تحلیلی گفته که جنگ در اوکراین ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۴ به همین گونه ادامه یابد.

XS
SM
MD
LG