لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۱

حوثی های یمن بر یک کشتی باربری امریکا حمله کردند


حوثی های یمن - عکس از آرشیف
حوثی های یمن - عکس از آرشیف

اردوی امریکا می گوید شورشیان حوثی یمن روز دوشنبه به یک کشتی باربری یک شرکت امریکایی توسط راکت حمله کردند.

با این حمله نگرانی از گسترش جنگ در شرق میانه افزایش می‌یابد.

قوماندانی مرکزی اردوی امریکا در شرق میانه "سنتکام" می‌گوید این کشتی زیر بیرق جزایر مارشال حرکت می‌کرد و با اصابت راکت آتش‌سوزی در آن صورت گرفت اما تلفات وارد نشده و کشتی به سفر خود ادامه داد.

سنتکام در خبرنامۀ خود در شبکه اجتماعی ایکس یا توییتر سابق افزود که شورشیان حوثی مورد حمایت ایران از مناطق زیر تصرف خود در یمن این کشتی را توسط یک راکت بالستیک هدف قرار دادند.

شورشیان حوثی در این باره کدام اعلامیه نشر نکرده اند ولی جناح نظامی این گروه و یک منبع حکومت یمن به خبرگزاری فرانسه گفتند که حوثی ها به روز دوشنبه سه راکت فیر کردند.

نیروهای امریکایی تاکنون برخی از مواضع حوثی های یمن را هدف قرار دادند
نیروهای امریکایی تاکنون برخی از مواضع حوثی های یمن را هدف قرار دادند

این رویداد روز دوشنبه در خلیج عدن که در جنوب بحیره سرخ موقعیت دارد بعد از آن به وقوع پیوست که یک راکت حوثی ها که به سوی یک کشتی نظامی بزرگ امریکا در منطقه شلیک شده بود رهگیری و منهدم گردید.

نیروهای هوایی امریکا و بریتانیا روز جمعه گذشته حملاتی بر مناطق زیر تصرف حوثی ها در یمن انجام دادند.

حملات راکتی حوثی ها و بمباران یمن این نگرانی را افزایش می‌دهد که جنگ جاری در نوار غزه امکان دارد به سایر نقاط منطقه گسترش یابد.

حوثی ها گفته اند هدف حملات آنها در بحیره سرخ ابراز همبستگی با نوار غزه است.

۱۲ فیصد تجارت جهان از تنگه "باب المندب" موجود میان یمن و جیبوتی در بحیره سرخ عبور می‌کنند و حملات اخیر حرکت این کشتی ها را با مشکلات روبه‌رو کرده است.

ایالات متحده ماه گذشته برای امنیت حرکت کشتی ها در بحیره سرخ یک پلان خود را اعلان کرد. اما شورشیان حوثی علیرغم هشدار ها به حملات خود ادامه دادند.

XS
SM
MD
LG