لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۵

سلسله مسابقات تیم کریکت افغانستان با تیم های مختلف برای آماده شدن به جام جهانی ۲۰ آوره


مربی تیم ملی افغانستان حین صحبت با بازیکنان این تیم. عکس از آرشیف
مربی تیم ملی افغانستان حین صحبت با بازیکنان این تیم. عکس از آرشیف

سال ۲۰۲۴ میلادی مانند سال قبل برای کریکت افغانستان از اهمیت زیاد برخوردار است.

ملی پوشان کریکت افغانستان در سال گذشته تاریخ سازی کردند و در مهمترین رویداد کریکت جهان که جام جهانی پنجاه آوره بود، موفق به شکست تیم های ملی کریکت انگلستان، پاکستان، سریلانکا و هالند شدند، همچنان تیم ملی کریکت الف افغانستان در بازی های آسیایی مدال نقره به دست آورد.

کریکت بورد افغانستان در یک برنامه ریزی هماهنگ شده با سایر تیم های مطرح کریکت جهان، چندین رویداد تست، پنجاه آوره و بیست آوره را برای کریکت بازان افغانستان شامل جنتری مسابقات بین المللی ساخت.

کریکت بازان افغانستان مقابل امارات سه مسابقه ۲۰ آوره برگزار کردند که در نهایت دو بر یک به پیروزی رسیدند و جام قهرمانی این سلسله رقابت‌ها را از آن خود ساختند.

پیروزی تیم ملی افغانستان در سلسله مسابقات بیست آوره با تیم کریکت امارات متحده عربی
پیروزی تیم ملی افغانستان در سلسله مسابقات بیست آوره با تیم کریکت امارات متحده عربی

سپس با هندوستان سه مسابقه ۲۰ آوره باید انجام دهند که آخرین مسابقه آنان روز چهارشنبه ۲۷ جدی برگزار می‌شود.

پس از این رقابت‌ها، تیم ملی کریکت افغانستان چندین مسابقه در بخش های تست، یک روزه بین المللی یا پنجاه آوره و بیست آوره با تیم های ملی کریکت سریلانکا و آیرلند برگزار خواهد کرد.

افغانستان میان تاریخ های سیزدهم الی هفدهم دلو مسابقات تست را با تیم ملی کریکت سریلانکا برگزار می‌کند، سپس به تاریخ های بیستم، بیست و دوم و بیست و پنجم دلو سه مسابقه پنجاه آوره را با این تیم انجام خواهد داد و در اخیر نیز به تاریخ های بیست و هشتم دلو، سی ام دلو و دوم حوت سه مسابقه بیست آوره را با سریلانکا بازی خواهد کرد.

پس از ختم مسابقات با سریلانکا، تیم ملی کریکت افغانستان به تاریخ نهم حوت مسابقات تست اش را با آیرلند آغاز میکند.

مسابقات تست الی سیزدهم حوت ادامه پیدا خواهد کرد، در مرحلۀ دوم نخستین بازی پنجاه آوره کریکت میان هر دو تیم به تاریخ هفدهم حوت انجام میشود، مسابقه دوم آنان به تاریخ نوزدهم حوت برنامه ریزی شده است و آخرین مسابقه پنجاه آوره میان آنان به تاریخ بیست و دوم حوت برگزار میشود.

تیم ملی کریکت افغانستان پس از پایان مسابقات تست و پنجاه آوره با آیرلند، در نظر دارد که سه مسابقه ۲۰ آوره را نیز با این تیم انجام دهد که مسابقه نخست آن به تاریخ بیست ششم حوت انجام میشود، مسابقه دوم به تاریخ بیست و هشتم حوت و مسابقه سوم نیز به تاریخ بیست و نهم حوت برگزار خواهد شد.

پس از آن ملی پوشان کریکت افغانستان برای آمادگی بیشتر به جام جهانی ۲۰ آوره کریکت مصروف کمپ های تمرینی خواهند بود، آنان بیش از ۷۵ روز فرصت خواهند داشت تا برای این رویداد مهم کریکت جهان آمادگی بگیرند.

جام جهانی ۲۰ آوره کریکت با اشتراک ۲۰ تیم برتر جهان از تاریخ دوازدهم جوزا به میزبانی ایالات متحدۀ آمریکا و ویست اندیز آغاز میشود و الی تاریخ نهم سرطان ادامه خواهد داشت.

افغانستان در گروه "C" با تیم های ملی کریکت نیوزیلند، ویست اندیز، اوگاندا و پاپوآ گینه هم‌گروه شده است و نخستین مسابقه افغانستان نیز به تاریخ ۱۴ جوزا در برابر اوگاندا انجام می‌شود.

XS
SM
MD
LG