لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۳

حمله افراد مسلح بر پایگاه پولیس در دیرهٔ اسماعیل خان پاکستان ده کشته بجا گذاشت


تصویر آرشیف: یک سرباز پاکستانی در محل رویداد حمله افراد مسلح
تصویر آرشیف: یک سرباز پاکستانی در محل رویداد حمله افراد مسلح

در حمله بر ماموریت پولیس در دیره اسماعیل خان ایالت خیبر پختونخوا در پاکستان شش افسر پولیس، زخمی شده اند.

پولیس دیره اسماعیل امروز دوشنبه (۵ فبروری) در اعلامیه ای به رسانه ها گفته که مجروحان این رویداد به شفاخانه مرکزی دیره اسماعیل خان منتقل شدند.

بر اساس اعلامیه، افراد مسلح حوالی ساعت ۳ صبح به دروازه ماموریت پولیس در منطقه درابن، حمله کردند.

ملک انیس الحسین، معاون ماموریت پولیس درابن گفت که درگیری بین نیروهای امنیتی و مهاجمان به مدت یک ساعت ادامه داشت که در آن مهاجمان از بمب دستی نیز استفاده کردند.

به گفته او ، افراد مسلح موفق به فرار شدند و تلاش برای ردیابی آنها ادامه دارد.

شراب خان یکی از افسران پولیس در گفتگو با رادیو مشال بخش پاکستان رادیو آزادی درباره این رویداد بیشتر گفت:

«ما همانطور افتاده بودیم و استراحت کرده بودیم. دفعتا صدای انفجار را در کنار دروازه ورودی شنیدیم. ما پس از آن بیرون بر آمدیم و به تیر اندازی آغاز کردیم. در این زمان بود که بر چهار طرف ساختمان ماموریت پولیس بمب های دستی پرتاب می شد.»

تا کنون کسی یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اما در منطقه تحریک طالبان پاکستان یا تی تی پی و چندین گروه تندرو دیگر، فعال اند.

انتخابات در پاکستان به روز پنجشنبه این هفته برگزار میشود و مسوولین گفته اند که علی الرغم حملاتی که صورت گرفته است٬ انتخابات به زمان معین آن برگزار خواهد شد
انتخابات در پاکستان به روز پنجشنبه این هفته برگزار میشود و مسوولین گفته اند که علی الرغم حملاتی که صورت گرفته است٬ انتخابات به زمان معین آن برگزار خواهد شد

حمله بر ماموریت پولیس دیره اسماعیل خان در ایالت خیبر پختونخوا فقط سه روز پیش از برگزاری انتخابات سراسری در پاکستان صورت می گیرد.

پیش از این هم، این منطقه ای دیره اسماعیل شاهد حملات زیادی جنگجویان تندرو بر نیروهای امنیتی بود که بزرگترین آن حمله ۲۱ ماه قوس امسال است که در نتیجه آن ۲۳ سرباز کشته و بیش از ۳۰ سرباز دیگر، زخمی شدند.

تحریک جهاد پاکستان یک گروه کمتر شناخته شده مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

با افزایش درگیری های اخیر در ایالت های خیبرپختونخوا و بلوچستان پاکستان، نگرانی های امنیتی در آستانه برگزاری انتخابات سراسری روز پنجشبه (۸ فبروری )افزایش یافته، اما کمیسیون مرکزی انتخابات پاکستان در مشوره با مقامات امنیتی گفته اند که انتخابات طبق برنامه به پیش خواهد رفت.

مقامات پاکستانی گفتند که هزاران نیروی اردو و پولیس برای تامین امنیت این انتخابات،گماشته شده اند.

XS
SM
MD
LG