لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۲

صدراعظم هند در مراسم افتتاح بزرگترین معبد هندو ها در امارات متحده حضور می یابد


نریندرا مودی صدراعظم هند
نریندرا مودی صدراعظم هند

نریندرا مودی صدراعظم هند که روز سه شنبه سفر دو روزه ای را به امارات متحده عربی برای افتتاح بزرگترین معبد هندوان در شرق میانه، تقویت سرمایه گذاری و ارتباطات تجارتی آغاز کرده، به روز چهارشنبه در اجلاس سران حکومت های جهان به حیث مهمان افتخاری اشتراک خواهد کرد.

امارات متحدۀ عربی از اجلاس سال ۲۰۲۴ سران حکومت های جهان میزبانی می کند.

هم چنین قرار است که نریندرا مودی در راه بازگشت به هند، به روز چهارشنبه به شهر دوحه پایتخت قطر نیز رفته و با مقامات آن کشور ملاقات کند.

بر اساس اعلامیۀ وزارت خارجه هند، آقای مودی روز سه شنبه با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رهبر امارات متحده عربی ملاقات کرد و این پنجمین دیدار آنها در هشت ماه گذشته بود.

براساس خبرگزاری فرانسپرس، هند و امارات متحدۀ عربی در هشت ماه گذشته قراردادهایی از جمله چارچوب توافقنامۀ ایجاد یک مسیر بزرگ تجارتی و ترانسپورتی را امضا کرده اند.

در امارات متحده عربی حدود سه و نیم میلیون تن از اتباع هند زنده گی می کنند
در امارات متحده عربی حدود سه و نیم میلیون تن از اتباع هند زنده گی می کنند

این دهلیز اقتصادی هند، شرق میانه و اروپا را با هم وصل می کند و شامل یک شبکۀ وسیع ترانسپورت توسط کشتی و ریل است که مکمل مسیرهای بحری و زمینی موجود محسوب می شود.

سفر نریندرا مودی صدراعظم هند به امارات متحدۀ عربی در آستانه انتخابات ملی هند انجام شده که انتظار می رود در ماه اپریل دایر شود.

در امارات متحدۀ عربی حدود ۳.۵ میلیون شهروند هند زندگی می کنند و این رقم بزرگترین جامعۀ مهاجرین هندی را در کشورهای خلیج فارس تشکیل می دهند.

به عقیدۀ کارشناسان، اگرچه هندی های مقیم امارات متحدۀ عربی نمیتوانند از خارج رای دهند، اما این سفر مودی تا حد زیاد بر مهاجرین هندی در خارج از آن کشور متمرکز بوده است.

نریندرا مودی صدراعظم هند یک روز پس از سخنرانی در یک گردهمایی بزرگ اجتماعی در شهر ابوظبی، پایتخت امارات متحدۀ عربی که در آن هزاران تن از مهاجرین هندی اشتراک داشتند، قرار است که به روز چهارشنبه بزرگترین معبد هندوان را در شرق میانه نیز افتتاح کند.

کار اعمار این معبد در سال ۲۰۱۷ میلادی شروع شد. این معبد هفت منار دارد که سمبول هفت امارت، امارات متحدۀ عربی است و بالای آن ۴۰۰ میلیون درهم(حدود ۱۱۰ میلیون دالر امریکایی) مصرف شده است.

آرش همایون

XS
SM
MD
LG