لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۶ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۱

مادر الکسی ناوالنی: ولادیمیر پوتین جسد پسرم را به من بدهید!


 لیودمیلا ناوالنایا مادر الکسی نوالنی
لیودمیلا ناوالنایا مادر الکسی نوالنی

در حالیکه خشم مردم در مورد شیوۀ رسیدگی مقامات روسیه به مرگ الکسی ناوالنی مخالف کرملین افزایش یافته، مادر او از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواسته ک جسد پسرش را به آنها بسپارد.

تا اکنون مقامات روسیه از سپردن جسد ناوالنی به خانواده اش خودداری نموده، ادعا کرده اند که"تحقیقات" درمورد دلایل مرگ او تا دو هفته طول میکشد و از دسترسی مادرش و وکلای او به سردخانه در شهر سالخارد(Salekhard) در قطب شمال که براساس گزارش ها جسد نوالنی در آنجا نگهداری می شود، مانع شده اند.

لیودمیلا ناوالنایا (Lyudmila Navalnaya) مادر الکسی نوالنی، در ویدیویی که نشان میدهد که او در برف و بیرون از حصار سیم های خاردار ایستاده، می گوید که در عقب او زندان جنایی IK-3 گرگ قطبی است، جایی که پسرش الکسی روزجمعه ۱۶ فبروری درگذشت.

خبر درگذشته الکسی ناوالنی به روز جمعه منتشر شد
خبر درگذشته الکسی ناوالنی به روز جمعه منتشر شد

در این ویدیو که اخیراً منتشر شد، لیودمیلا ناوالنایا با نام ولادیمیر پوتین را خطاب کرده، بدون اینکه از او به حیث رئیس جمهور یاد کند، می گوید:

"من به شما خطاب می کنم ولادیمیر پوتین، حل این موضوع فقط به شما بستگی دارد. اجازه بدهید بالاخره پسرم را ببینم. من تقاضا دارم که فورا جسد الکسی به من سپرده شود، تا او را بتوانم به شیوۀ انسانی دفن کنم."

این تقاضای مادر الکسی نوالنی از پوتین، در حالی صورت گرفته که حدود ۷۰ هزار شهروند روسیه نیز در یک خواست رسمی آنلاین، از کمیتۀ تحقیقات روسیه خواسته اند تا جسد الکسی ناوالنی به خانواده اش سپرده شود.

در این حال، شبکه اجتماعی ایکس(تویتر سابق) حساب کاربری یولیا ناوالنایا، خانم الکسی ناوالنی، سیاستمدار فقید اپوزسیون روسیه را بدون ذکر دلیل آن مسدود کرد.

شبکۀ ایکس حساب هایی را که قوانین این شبکۀ اجتماعی را نقض می کنند به حالت تعلیق در می آورد و هیچگونه جزئیات یا توضیحات بیشتر ارائه نمی کند.

یولیا ناوالنایا، این حساب را در شبکۀ ایکس در ۱۹ فبروری، سه روز پس از مرگ همسرش ایجاد کرده بود و در اولین پست این حساب در ویدیویی گفته بود که به کار شوهرش برای افشای فساد در روسیه، ادامه خواهد داد.

آرش همایون

XS
SM
MD
LG