لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۱۸ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۸

نیروهای اسرائیل: شماری از جنگجویان گروه تندرو حماس در غزه بازداشت شدند


نیروهای اسرائیل در نواره غزه
نیروهای اسرائیل در نواره غزه

نیروهای دفاعی اسرائیل امروز یکشنبه ۲۵ ماه فبروری از بازداشت برخی از جنگجویان گروه تندرو حماس، خبر دادند. ایالات متحده و اتحادیۀ اروپا حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی می شناسند.

اردوی اسرائیل نگفته که دقیقاً به چه تعداد از جنگجویان حماس در شهر خان یونس در جنوب غزه دستگیر شده اند؛ اما گفته است که آنان در بین غیرنظامیان پنهان شده بودند و تلاش می‌کردند که فرار کنند.

قوای دفاعی اسرائیل گفته که برخی از جنگجویان در جریان عملیات نظامی شب گذشته نیز کشته شده اند و یک مقدار اسلحه به دست آمده است.

این نیروها همچنان گفته اند که در یک حمله هوایی اسرائیل شبکه‌ای که به کمک آن حملات طیاره‌های بی‌سرنشین اجرا می‌شد نیز از بین برده شده است.

در همین حال کابینۀ جنگی اسرائیل در بارۀ گام هایی بعدی برای مذاکرات در زمینۀ دستیابی به معامله‌ای در رابطه به رهایی گروگان‌ها و آتش بس در غزه شب گذشته بحث کرد.

این در حالی است که نگرانی‌ها در مورد وضعیت غیرنظامیان در نوار غزه که روز تا روز ناامید کننده خوانده می‌شود، گسترش می یابد.

خبرگزاری فرانس پرس به نقل از یک مقام و گزارش رسانه‌های محلی نوشته است که یک هیئت اسرائیلی که برای گفتگو هایی تازه در مورد معامله‌ای برای رهایی گروگان‌ها به پاریس رفته بود، بازگشته و به کابینۀ جنگی اسرائیل در مورد این گفتگو‌ها معلومات داده است.

به گزارش رسانه‌های محلی، این کابینه توافق کرده که برای ادامۀ گفت و گوها هیئتی در روز‌های آینده به قطر فرستاده شود.

گروه تندرو حماس در حمله به اسرائیل در هفتم ماه اکتبر سال گذشته دستکم ۱۲۰۰ نفر را کشت و حدود ۲۴۰ تن دیگر را گروگان گرفت.

شماری از این گروگان‌ها در بدل رهایی ده‌ها زندانی فلسطینی در اواخر ماه نوامبر سال گذشته در جریان آتش بس هفت روزه آزاد شدند.

بر اساس گزارش‌ها بیش از صد تن هنوز در قید گروه تندرو حماس اند.

اسرائیل به دنبال حملۀ حماس ، حملات هوایی و زمینی را علیه جنگجویان این گروه در غزه آغاز کرد.

وزارت صحت در کنترل حماس در غزه گفته است که در نتیجۀ حملات اسرائیل تا اکنون حدود سی هزار نفر کشته و تقریباً هفتاد هزار تن دیگر زخمی شده اند.

این ارقام توسط منابع مستقل تایید نشده است.

سازمان ملل متحد گفته است که دو میلیون و دوصد هزار باشندۀ غزه با قحطی رو به رو اند.

XS
SM
MD
LG