لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۵

شاهراه هرات‌کابل که از سوی معترضان بسته شده بود، به روی رفت و آمد باز شد


شاهراه کابل هرات - عکس از آرشیف
شاهراه کابل هرات - عکس از آرشیف

بر اساس تأیید منابع محلی، شاهراه هرات- کابل امروز (سه‌شنبه) به روی رفت و آمد باز شده است.

این شاهراه روز دوشنبه از سوی شماری از دهقانان و زمین‌داران ولسوالی بالابلوک ولایت فراه در اعتراض به آنچه که آنان زخمی شدن ۳ باشندۀ محل از سوی افراد حکومت طالبان عنوان کردند، بسته شده بود.

معترضان تایرها را نیز در این شاهراه به آتش کشیده بودند و در ویدیویی از آنان که نشر شده، آنان خواستار برکناری والی حکومت طالبان در فراه و ولسوال‌ بالابلوک شده بودند.

حاجی خداداد، یک تن از بزرگان قومی در روستای کنسک ولسوالی بالابلوک ولایت فراه به رادیو آزادی گفت، شاهراه هرات - کابل که به گفته او از سوی یک تعداد جوانان مسدود شده بود، دوباره باز شده است:
"سوء تفاهم آمده بود، پس ما ریش سفیدان رفتیم از همین ده قریه راه را باز کردیم."

حاجی خدایداد گفت این شاهراه به مدت یک ساعت به روی ترافیک بسته بود.

رادیو آزادی خواست جزئیات بیشتر را در این باره از معترضین بپرسد، اما هیچ یک از آنها دستیاب نشد.

مسئولان نمایند‌گی شرکت ترانسپورتی میرویس نیکه در ولایت فراه نیز در یک پیام نوشتاری باز شدن شاهراه هرات- کابل را به رادیو آزادی تأیید کردند.

خبر نشر شده از سوی خبرگزاری دولتی باختر زیر حاکمیت طالبان که توسط جمال سباوون، رئیس اطلاعات و فرهنگ حکومت طالبان در ولایت فراه به رادیو آزادی فرستاده شده، نیز با تأیید زخمی شدن سه تن در ولسوالی بالابلوک ولایت فراه از حل شدن این مسئله با پا درمیانی اعضای شورای علما، بزرگان قومی و مسئولان امنیتی حکومت طالبان خبر داده است.

این خبرگزاری به نقل از سعاد، ولسوال حکومت طالبان در ولسوالی بالابلوک مدعی شده که سه تن بر سر درگیری بین‌الخودی بالای زمین‌ها به اثر فیر مرمی زخمی شدند، اما در مورد این‌که این فیرها از سوی افراد حکومت طالبان و یا افراد دیگر صورت گرفته، جزئیات داده نشده است.

نزاع بین باشندگان ولسوالی بالابلوک با مقام‌های محلی طالبان در این ولسوالی پس از آن بوجود آمده بود که به گفتۀ یکی از باشند‌گان قریۀ کنسک این ولسوالی، هیئتی از حکومت طالبان برای سروی زمین‌ها در این قریه و تفکیک زمین‌های دولتی و شخصی آمده بود.

XS
SM
MD
LG