لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۱۹

نیروهای اسرائیلی خود را برای آغاز عملیات در شهر رفح آماده می سازند


سربازان اسرائیلی در بخشی از شهر ویران شده یی غزه در فلسطین
سربازان اسرائیلی در بخشی از شهر ویران شده یی غزه در فلسطین

گزارش ها می رساند که آخرین سربازان اسرائیلی با پایان دادن یک مرحله مهم عملیات دربرابر گروه حماس شهر خان یونس را ترک گفتند.

حماس ازسوی امریکا واتحادیه اروپا یک سازمان دهشت افگن شناخته میشود.

خبرگزاری اسوشیتد پرس از قول نظامیان اسرائیلی گزارش میدهد که نیروها دوباره خود را منسجم می سازند چون اردوی اسرائیل برای داخل شدن به شهر رفح آمادگی می گیرد.

اسرائیل از چند هفته پیش متعهد شده است که درشهرسرحدی رفح که درنزدیکی سرحدات مصر موقعیت دارد عملیات زمینی خود را آغاز می کند.

نوار غزه درمحاصره قرار دارد وتقریبا نصف باشندگان آن یعنی ۱.۴ میلیون نفر دراثر جنگ به شهر رفح پناه برده اند.

پلان عملیات اسرائیل دراین شهر باعث نگرانی های بین المللی شده است.

مردم امیدوار اند آتش بس برقرار شود تا بتوانند به مناطق اصلی خود برگردند
مردم امیدوار اند آتش بس برقرار شود تا بتوانند به مناطق اصلی خود برگردند

امریکا متحد نزدیک اسرائیل خواستار تضمین مصئونیت افراد ملکی شده است.

بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل روز دوشنبه گفت که تاریخ آغاز عملیات زمینی بر شهر رفح مشخص شده است. اسرائیل این شهر را آخرین پایگاه مستحکم گروه حماس میداند.

خبرگزاری فرانسه گزارش میدهد که آقای نتانیاهو اما نگفته است که این عملیات چه زمانی آغاز خواهد شد ولی او تاکید کرده است که پیروزی بر گروه حماس ایجاب می کند که نیروهای اسرائیل به رفح داخل شوند وکندک های تندروان در منطقه را به گفته وی ازبین ببرند.

صدراعظم اسرائیل این اظهارات را درحالی بیان داشت که در قاهره تلاش ها برای برقراری یک آتش بس در نوار غزه سرعت اختیار کرده است.

میانجیگران از چندین کشور با نمایندگان گروه حماس گفتگو می کنند.

یک مسئول حماس به شرط اینکه نامش ذکر نشود روز دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفته است که درمرحله جدید این گفتگو ها در قاهره کدام پیشرفت به سوی بر قراری آتش بس درنوار غزه صورت نگرفته است.

او گفته است که کدام تغییر در موضعگیری اسرائیل دیده نمی شود لذا چیزی جدیدی وجود ندارد.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا
جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا

از سوی دیگر جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا در واشنگتن گفت امریکا امیدوار است که برای رهایی گروگانان اسرائیلی یک توافقی هرچه زود تر با حماس صورت گیرد تا زمینه برای یک آتش بس شش هفته ای در نوار غزه مهیا شود.

مسئولان صحت عامه در نوار غزه گفته اند که درجریان جنگ شش ماهه در نوار غزه بیش از ۳۳ هزار نفرکشته وحدود ۷۶ هزار نفر دیگر مجروح شده اند.

به اساس گزارش ها مسئولان وزارت صحت عامه درغزه که زیرکنترول حماس است نگفته اند که درمیان تلفات چه تعداد افراد ملکی اند وچه شماری نظامی اند ولی گفته اند که دو ثلث کشته شدگان زنان وکودکان اند.

جنگ در نوار غزه بعد ازآن آغاز شد که حماس و دیگر گروه های فلسطینی به تاریخ هفتم اکتوبر گذشته به اسرائیل حمله کردند ، حدود ۱۲۰۰ نفر را کشته و ۲۵۰ تن دیگر را گروگان گرفتند.

XS
SM
MD
LG