لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۹

تحصن کننده گان منطقهٔ چمن در بلوچستان خواهان محاکمه عاملان تیر اندازی روز شنبه شدند


تحصن کننده گان منطقه چمن بلوچستان
تحصن کننده گان منطقه چمن بلوچستان

مسئولان تحصن اعتراضی در منطقه چمن بلوچستان می گویند تا زمانی که عاملان رویداد خونین روز شنبه دستگیر و محاکمه نشوند، آنها دست از اعتراض بر نمی دارند.

عساکر پاکستانی به روز شنبه بر کمپ های تحصن کنندگان حمله کرده، بر تحصن کنندگان تیراندازی کرده که در نتیجۀ حداقل ۴ تن کشته و تعدادی زخمی شدند. گفته می شود که عساکر پاکستانی چند تن را هم با خود برده اند.

صادق اچکزی، رئیس اتحادیۀ تجار چمن و سخنگوی تحصن جاری ناوقت روز شنبه به رادیو آزادی گفت:

"خشونت و ضرب و شتم صورت گرفت، ۴ تن کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند، بسیاری از افراد تا هنوز مفقود هستند. آنها به سوی خیمه های ما تیراندازی کردند، خیمه ها را آتش زدند، لودسپیکر و سایر تجهیزات ما را با خود بردند."

اعتراض کننده گان منطقه چمن بلوچستان
اعتراض کننده گان منطقه چمن بلوچستان

به گفتۀ اچکزی این خشونت ها به این دلیل آن اتفاق افتاده که اعضای تحصن روز جمعه هشدار داده بودند که تردد و حمل و نقل را متوقف کرده و اداره پاسپورت را در آن منطقه مسدود خواهند ساخت.

صادق اچکزی، همچنین گفته که پس از این رویداد از تردد موترها در مسیر دروازه سرحدی چمن جلوگیری شده و تحصن کنندگان از اعتراض دست بر نمی دارند.

عبدالوهاب، سخنگوی نیروهای ملیشۀ سرحدی در ایالت بلوچستان پاکستان به روز شنبه به رادیو آزادی گفت که تحقیقات در مورد این رویداد آغاز شده است.

از اکتبر ۲۰۲۳ میلادی، تظاهرات و تحصن در چمن آغاز شده، تظاهرکنندگان خواستار رفع شرایط وضع شدۀ ویزه و پاسپورت برای سفر به افغانستان هستند.

خبرنگاران در منطقۀ چمن می گویند که پس از رویداد دیروز اعتصاب کاری در آن منطقه اعلام شده است.

XS
SM
MD
LG