لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱۴ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۸

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد عضویت فلسطین در این سازمان تصمیم می‌گیرد


سازمان ملل متحد امروز درباره عضویت فلسطین در این سازمان تصمیم خواهد گرفت.
سازمان ملل متحد امروز درباره عضویت فلسطین در این سازمان تصمیم خواهد گرفت.

امروز جمعه دهم ماه می در اجلاس مجمع عمومی ملل متحد به قطع‌نامه‌ای رأی داده می‌شود که بر اساس آن به فلسطینی‌ها حقوق و امتیازات بیشتر داده خواهد شد.

در این قطع‌نامه از شورای امنیت سازمان ملل تقاضا شده که در مورد قبول کردن فلسطین به عنوان یک‌صد و نود چهارمین مین عضو ملل متحد غور کند.

سازمان ملل متحد در ۱۸ ماه اپریل به طرف‌داری یک قطعنامه رای داد که راه را برای عضویت فلسطین در ملل متحد باز می کند. این هدفی است که فلسطینی‌ها از دراز مدت دنبال می‌کنند و اسرائیل بر علیه آن تلاش دارد.

سه دپلومات اروپای به شرط این‌که نام‌های‌شان ذکر نشود به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفته‌اند که انتظار می‌رود این قطع‌نامه امروز با اکثریت بزرگ تصویب شود.

از آغاز جنگ اسرائیل در غزه هفت ماه می گذرد و هیچ نشانه‌ای برای پایان آن به چشم نمی‌رسد.

در گزارش‌ها آمده است که بعد از ختم بی‌نتیجه مذاکرات اخیر، اسرائیل حملات خود را در غزه شدت بخشیده است.

جنگ حماس و اسرائیل وارد هفتمین ماه خود شده، بی 1آن‌که مذاکرات صلح پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.
جنگ حماس و اسرائیل وارد هفتمین ماه خود شده، بی 1آن‌که مذاکرات صلح پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

وزارت خارجه مصر امروز جمعه در یک اعلامیه گفته که وزیر خارجه این کشور سامح شکری و وزیر خارجه امریکا انتونی بیلینکن در صحبت تلفونی بر انعطاف‌پذیری دو طرف تأکید کرده و خواسته است که برای رسیدن به موافقه آتش بس و پایان دادن به فاجعه بشری در غزه هر گامی که لازمی را برداشته شود.

گروه حماس که از سوی امریکا و اتحادیه اروپا یک سازمان تروریستی خوانده می‌شود امروز جمعه گفت که هیئت مذاکره کننده‌گان آن که در هفته جاری در مذاکرات برای آتش‌بس در قاهره بود، اکنون دوباره به دوحه برگشته است.

حماس می‌گوید اسرائیل پیشنهاد آتش‌بسی را که میانجی‌گران به آن دادند رد کرد و بر آن انتقاد نمود.

خبرگزاری القاهره، نزدیک به حکومت مصر دیروز پنج‌شنبه خبر داد که مذاکره کننده‌گان اسرائیلی هم مصر را ترک کرده‌اند.

اسرائیل شام دوشنبه حملات را بر شهر رفح در جنوب غزه آغاز کرد. دفتر ملل متحد برای حمایت بی‌جا شده‌گان فلسطینی امروز گفت که از آن تاریخ تا حال ۱۱۰ هزار فلسطینی مجبور شده‌اند که به جاهای دیگری فرار کنند.

در دیگر مناطق غزه تحت کنترول حماس در نتیجه جنگ‌ها یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر که نصف نفوس غزه را تشکیل می‌دهند به شهر رفح پناه برده‌اند.

از هفتم ماه اکتوبر گذشته تا حال در جنگ‌های جاری به معلومات وزارت صحت غزه که در دست حماس است بیش از ۳۴۵۰۰ نفر کشته شده‌اند . این ارقام توسط منابع مستقل تأیید نشده است.

XS
SM
MD
LG