لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۲۷ جوزا ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۹

دوین براوو مربی بالینگ تیم ملی کریکت افغانستان شد


دوین براوو مربی جدید تیم ملی کریکیت افغانستان
دوین براوو مربی جدید تیم ملی کریکیت افغانستان

دوین براوو از سوی کریکت‌بورد افغانستان به عنوان مربی بالینگ تیم ملی کریکت افغانستان تعین شد
کریکت بورد افغانستان روز سه‌شنبه اول جوزا خبر داد که کاپیتان و بازیکن اسبق تیم ملی ویست پ‌اندیز را قبل از آغاز رقابت‌های جام جهانی ۲۰ آوره کریکت به عنوان مربی بالینگ تیم ملی کریکت افغانستان تعیین کرده است.
براوو در لیگ برتر کریکت هندوستان نیز برای تیم چینای سوپر کینگز مربی بخش بالینگ این تیم است و تجربه دو قهرمانی در جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت را نیز در کارنامه اش دارد.
این بازیکن مشهور کریکت جهان در لیگ‌های مختلف کریکت قهرمانی‌های زیاد را بدست آورده است، وی با تیم چینای سوپر کینگز به عنوان بازیکن در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ با هم‌تیمی‌هایش قهرمان لیگ برتر کریکت هندوستان شد.
همچنان در لیگ برتر کریکت کارایب در قالب دو تیم در سال‌های مختلف پنج‌بار قهرمان شده است، در لیگ برتر کریکت بنگله‌دیش با تیم داکا داینمیتس در سال ۲۰۱۶ به مقام قهرمانی رسید، براوو در لیگ برتر کریکت پاکستان نیز در سال ۲۰۱۹ همراه با تیم کویته گلادیاتورز به مقام قهرمانی رسید، همچنان در لیگ‌های برتر کریکت‌های آسترالیا و سریلانکا نیز یک بار قهرمان شده است و در لیگ قهرمانان کریکت نیز یک بار تجربه قهرمانی دارد که مجموع قهرمانی این بازیکن مطرح جهان در لیگ‌های مختلف کریکت کشور های مختلف به ۱۳ قهرمانی می‌رسد.
قابل یاد آوریست که ملی‌پوشان کریکت افغانستان هم‌اکنون در جزیره سنت‌کیتس و نویس به سر می‌برند و اردوی ده روزه را برای آمادگی به جام جهانی کریکت برگزار می‌کنند و دو بازی تدارکاتی را نیز با تیم‌های ملی کریکت عمان و اسکاتلند برگزار می‌کنند.
افغانستان در جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت در گروه سوم با تیم‌های ملی کریکت نیوزیلند، ویست اندیز، گینه و اوگاندا هم‌گروه است که نخستین بازی رسمی این تیم قرار است که به تاریخ چهارم جون مصادف با پانزدهم جوزا ساعت پنج صبح به وقت کابل در برابر تیم ملی کریکت اوگاندا برگزار شود.

XS
SM
MD
LG