لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۸ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۵

افغانستان - نیوزلند؛ مسابقه‌ای که آمار و ارقام‌های جالبی را جابه‌جا کرد


افغانستان - نیوزلند
افغانستان - نیوزلند

امروز، در یک رویداد تاریخی، تیم ملی کریکت افغانستان، با نمایش برجسته‌ای، تیم نیوزیلند را با تفاوت ۸۴ دوش در یک مسابقه جذاب مغلوب کرد. تیم نیوزیلند، با انتخاب توپ‌اندازی و تعیین هدف ۱۶۰ دوش، امیدوار بود که به یک پیروزی دست پیدا کند. اما تیم افغانستان با استفاده از توانایی و استعداد خود، با دست‌آوردن ۱۶۰ دوش و از دست دادن شش ویکت، توانست این مسابقه را به نفع خود به اتمام برساند.

در این مسابقه، رحمن‌الله گربز با ۸۰ دوش از ۵۶ توپ و ابراهیم زدران با ۴۴ دوش از ۴۱ توپ، نقش بسیار مهمی را ایفا کردند.

در پایان مسابقه، رحمن‌الله گربز به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد و جایزه بهترین بازیکن را از آن خود کرد.

هر ان‌چه باید در مورد رحمن‌الله گربز بدانید:

مشخصاتاطلاعات
نام کاملرحمن‌الله گربز
تاریخ تولد۲۸ نوامبر ۲۰۰۱
سن۲۲ ساله
سبک بت کردنراست دست
موقعیت فیلدینگویکت کیپر
نقش در بازیویکت کیپر بتسمن
کشورافغانستان

این پیروزی مهم به تیم افغانستان امکان داد تا با چهار امتیاز در جدول رده‌بندی گروه C به رده اول صعود کند. مسابقه بعدی افغانستان، روز جمعه ۲۵ جوزا، مقابل تیم ملی کریکت پاپوآ نیو گینه برگزار خواهد شد.

هر ان‌چه باید دربارۀ ایراهیم زدران بدانیم:
مخشصاتاطلاعات
نام کاملابراهیم زدران
تاریخ و محل تولد۱ جنوری ۲۰۰۲، خوست
سن۲۲ ساله
سبک بت کردنبت راست دست
سبک بولینگمیانه دست راست
تیم‌هاولایت خوست، زیر ۱۷ سالان ولایت خوست

واکنش‌ها:
واکنش راشد خان
کاپیتان افغانستان، راشد خان، پیروزی با ۸۴ دوش افغانستان مقابل نیوزیلند در جام جهانی را "یکی از برترین اجراها" در تاریخ کریکت تی ۲۰ افغانستان توصیف کرده است.
پیامدها، آمار و ارقام و اتفاقاتی که برای نخستین بار رقم خورند:
  • افغانستان برای اولین‌بار است که در یک مسابقۀ کریکت بین‌المللی پیروزی مقابل نیوزیلند را تجربه می‌کند. نیوزیلند در چهار دیدار قبلی - سه بار در جام جهانی (او.دی.آی) (۲۰۱۵، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۳) و یک بار در جام جهانی تی ۲۰ (۲۰۲۱) - در برابر افغانستان پیروز شده بوده بود.

  • شکست نیوزلند مقابل افغانستان، نخستین شکست آن‌ها در برابر تیم‌های خارج از هشت تیم عضو اصلی در جام جهانی مردان (ODI یا T۲۰I) است. نیوزیلند در ۳۹ بازی جام جهانی مقابل تیم‌های خارج از هشت تیم عضو اصلی شرکت کرده است، که ۳۷ بار برنده شده و یک بازی به تساوی ختم شده است و بازی سی‌ونهم نیز در برابر افغانستان شکست خورد.

  • رقم شکست نیوزلند مقابل افغانستان با ۸۴ امتیاز، بزرگترین شکست آن‌ها در در جام جهانی T20 مردان است. بزرگترین شکست قبلی آن‌ها مقابل سری‌لانکا در سال ۲۰۱۴ بود.

  • با این پیروزی، افغانستان نشان داد که به عنوان یک تیم پرقدرت در فرمت T20 محسوب می‌شود.

  • عملکرد برجسته‌ای که در این بازی توسط بازیکنان افغانستان دیده شد، نشان داد که این تیم هنوز در حال بهبود است و توانایی‌هایی خود را افزایش می‌دهد.

  • پس از پیروزی افغانستان در این مسابقه، آن‌ها به چهارمین تیمی تبدیل شدند که میزبان کشور جام جهانی T20 مردان را شکست داده‌اند.

  • این شکست بزرگترین شکست برای نیوزلند در گروه T20 جهانی مردان امسال تا اکنون و دومین شکست بزرگ آن‌ها در کل مسابقات T20 مردان است.

  • این پیروزی با ۸۴ امتیاز برای افغانستان در برابر نیوزیلند، دهمین پیروزی بزرگ تاریخ بازی‌های جام جهانی T20 مردان است.

  • رحمان‌الله گربز و ابراهیم زدران برای اولین بار به ترتیب دو پلیری هستند که بیش از ۱۰۰ امتیاز در جام جهانی T20 مردان کسب کردند، زیرا بازی ۱۵۴ امتیازی خود را مقابل اوگاندا با همکاری ۱۰۳ امتیازی در مقابل نیوزیلند پشت سر گذاشتند.

  • مجموع امتیاز نیوزیلند، دومین کمترین مجموع امتیاز آن‌ها در تاریخ جام جهانی T20 مردان است، پس از ۶۰ امتیاز مقابل سری‌لانکا در سال ۲۰۱۴.این همچنین چهارمین کمترین مجموع امتیاز نیوزیلند در مسابقات T20 مردان است.

XS
SM
MD
LG