لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۸

پایان انتخابات پارلمان اروپا؛ مردم در اروپا چی خواست‌هایی دارند؟


اعلانات مربوط به انتخابات پارلمانی در اروپا
اعلانات مربوط به انتخابات پارلمانی در اروپا

انتخابات برای تعیین نماینده گان پارلمان اروپا به پایان رسید. مردم در کشور های اروپا در جریان چهار روز آرای خود را به صندوق ها ریختند.

آنها با این رای گیری چهار روزه نماینده های شان در پارلمان اروپا را برای پنج سال آینده انتخاب می کنند.

پارلمان اروپا که در بروکسل، پایتخت بلجیم واقع شده، ۷۲۰ نماینده دارد. همه نماینده ها توسط مردم در کشور های حوزه اتحادیه اروپا برای پنج سال انتخاب می شوند.

حدود ۳۶۰ میلیون تن در کشور های این حوزه واجد شرایط رای دهی دانسته شده اند اما تخمین می شود که میزان مشارکت مردم از نظر تاریخی کمتر از گذشته است.

رای دهی در انتخابات پارلمان اروپا
رای دهی در انتخابات پارلمان اروپا

اروپایی ها بیشتر از وحدت و امنیت شان نگرانی دارند اما در بیشتر کشورها، از آغاز جنگ در اوکراین، افزایش هزینه ها مردم را نگران کرده است.

فرانسوا تیوولی یک رای دهنده فرانسوی می گوید که با ادامه جنگ ها، برخی ها برای اهداف خود هم سوء استفاده می کنند:

" من به طور منظم رای می دهم. فکر می کنم بسیاری از مردم از این مناسبت، برای ارائه مقاصد خود شان، بیشتر از اهداف اروپایی استفاده می کنند. اما امروز در شرایط جنگ در اوکراین و شرق میانه، من فکر می کنم که بُعد متفاوتی نسبت به مسایل ملی وجود دارد."

رای دهندگان اروپایی در زمانی رای شانرا به صندوق ها ریختند که احزاب راست در حال پیشی گرفتن استند. همزمان این نگرانی هم وجود دارد که تصمیم این بلاک بزرگ در مسائل مهمی مانند جنگ اوکراین تحت تاثیر قرار گیرد.

اماد‌گی برای شمارش آرای انتخابات
اماد‌گی برای شمارش آرای انتخابات

به تازه گی احزاب راست افراطی در هنگری، سلوالکی و ایتالیا به قدرت رسیدند. در بسیاری از کشورهای دیگر مانند سویدن، فنلند و به زودی در هالند، احزاب افراطی راست در دولت های ائتلافی حضور دارند.

این احزاب در مناطق مختلف بیرون از اتحادیه اروپا از جمله جنگ در اوکراین با احتیاط پیش می روند.

بسیاری از احزاب راست افراطی سیاست های ضد پناهجویی را ترویج می کنند و ادعا هم دارند که هجوم پناهجویان تهدیدی برای امنیت اروپا است.

اولاف شولز صدراعظم جرمنی هشدار داده که رئیس بعدی کمیسیون اروپا نباید به دنبال حمایت از احزاب راست باشد.

XS
SM
MD
LG