لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۲ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۱

ابراز خوشبینی مقامات اسرائیلی از پیشرفت در تحویل‌دهی تسلیحات ایالات متحده به این کشور


وزیر دفاع اسراویل گفته است که نسبت به پیشرفت‌ها در زمینه تحویل‌ذهی تسلیحات از سوی ملل متحد، خوشبین است.
وزیر دفاع اسراویل گفته است که نسبت به پیشرفت‌ها در زمینه تحویل‌ذهی تسلیحات از سوی ملل متحد، خوشبین است.

پس از آنکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، بطور علنی ادارۀ جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا را به کاهش سرعت تحویل‌دهی تسلیحات به آن کشور متهم کرد، اسرائیل و ایالات متحدۀ امریکا روز چهارشنبه(۲۶ جون) گفته‌اند که در زمینۀ حل مشکلات در مورد محموله‌های تسلیحاتی امریکا پیشرفت‌هایی صورت گرفته است.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، سه روز با مقامات ارشد امریکایی در واشنگتن ملاقات کرد و پس از دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ادارۀ رئیس‌جمهور بایدن گفت که در نشست‌ها پیشرفت قابل توجهی صورت گرفته و موانع برداشته شده است.

گالانت همچنین گفته که می‌خواهد از دولت و مردم امریکا به خاطر حمایت همیشگی آن‌ها از دولت اسرائیل ابراز تشکر کند.

نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، در روزهای اخیر علناً ادارۀ رئیس‌جمهور بایدن را به کاهش سرعت تحویل‌دهی تسلیحات به اسرائیل متهم کرده، ولی مقامات امریکایی این اتهامات او را رد کرده‌اند.

ایالات متحده در اوایل ماه می، سال جاری تحویل‌دهی محموله‌ای شامل بمب‌های ۹۰۰ کیلوگرامی را به اسرائیل به تعلیق قرار داد و ادارۀ جو بایدن، اسرائیل را تحت فشار قرار داد تا حمله نظامی گسترده را بر شهر رفح در نوار غزه انجام ندهد.

در شهر جنوبی رفح در نوار غزه، بیش از یک میلیون فلسطینی آواره از سایر مناطق، پناه برده‌اند.

خبرگزاری فرانس‌پرس از قول یک مقام ارشد حکومت امریکا گفته که از ۷ اکتبر سال گذشته تا اکنون، ایالات متحده بیش از ۶.۵ میلیارد دالر تسلیحات را به اسرائیل ارسال کرده که تنها در ماه می سال جاری مقدار آن به حدود ۳ میلیارد دالر بوده است.

مقامات اسرائیل و ایالات متحده اعلام کردند که مشکلات در تحویلدهی تسلیحات آمریکا به اسرائیل حل شده و موانع برداشته شده است.
مقامات اسرائیل و ایالات متحده اعلام کردند که مشکلات در تحویلدهی تسلیحات آمریکا به اسرائیل حل شده و موانع برداشته شده است.

این مقام که از افشای نامش خودداری کرده به خبرنگاران گفته که این یک اقدام بزرگ است و هیچ چیز به جز تحویل‌دهی یک محموله، متوقف نشده است.

این مقام امریکایی علت این خلاء در تحویل‌دهی تسلیحات را سوء تفاهم از پروسۀ "پیچیده" بوروکراسی در ایالات متحده دانسته، گفته که تیم یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل و کارشناسان امریکایی این "تنها مورد" را بررسی کرده‌اند.

خبرگزاری فرانس‌پرس می‌گوید که بر اساس ارقام اسرائیل، در حمله گروه حماس در ۷ اکتبر بر قلمرو آن کشور حدود ۱۲۰۰ تن که اکثر آن‌ها افراد ملکی بودند، کشته و حدود ۲۵۰ به گروگان گرفته شدند که ۱۱۶ تن آن‌ها تا هنوز در نوار غزه باقی مانده‌اند.

حماس از سوی ایالات متحدۀ امریکا و اتحادیۀ اروپا به حیث یک سازمان تروریستی شناخته شده است.

در واکنش به حملۀ ۷ اکتوبر گروه حماس، اسرائیل جنگ در نوار غزه را آغاز کرد و بر اساس ارقام وزارت صحت غزه که در کنترل حماس قرار دارد، تا اکنون حدود ۳۷ هزار فلسطینی کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG