لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۴ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۹

ادامۀ جنگ شدید در شهر شجاعیه غزه و حملات متقابل


ادامه جنگ شدید در شهر شجاعیه غزه، با حملات متقابل اسرائیل و فلسطین. ده‌ها هزار فلسطینی مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.
ادامه جنگ شدید در شهر شجاعیه غزه، با حملات متقابل اسرائیل و فلسطین. ده‌ها هزار فلسطینی مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

جنگ و بمباران شدید در شهر شجاعیه غزه ادامه دارد و امروز دوشنبه وارد چهارمین روزش شده است. بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل، تایید کرده است که نیروهای اسرائیلی درگیر نبردی شدید هستند. ده‌ها هزار فلسطینی مجبور شده‌اند به مناطق ویران شده دیگر پناه ببرند. از سوی دیگر، گزارش‌ها حاکی از شلیک چندین راکت از شهر خان یونس غزه به سمت اسرائیل است.

اردوی اسرائیل می‌گوید که عملیاتی را علیه افراط‌گرایان مسلح فلسطینی در ساحه جنگی و تونل‌ها انجام داده و به آنها حمله کرده است. جنگ و بمباران شدید در شهر شجاعیه غزه ادامه دارد و امروز دوشنبه وارد چهارمین روزش شده است. بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل، تایید کرده است که نیروهای اسرائیلی درگیر نبردی شدید هستند.

جنگ اسرائیل و حماس منجر به ایجاد بحران انسانی در غزه شده است.
جنگ اسرائیل و حماس منجر به ایجاد بحران انسانی در غزه شده است.

چندین ماه است که مذاکرات برای آتش‌بس در نوار غزه و آزادی گروگان‌های باقی‌مانده ادامه دارد، اما هیچ پیشرفتی حاصل نشده است. گروه حماس که ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا آن را یک سازمان تروریستی می‌دانند، روز شنبه گفت که در طرح پیشنهاد تجدید نظر شده توسط میانجی‌گران آمریکایی هیچ چیز جدیدی وجود ندارد. این طرح پیشنهادی زمینه را برای تأمین آتش‌بس در نوار غزه و آزادی گروگان‌های باقی‌مانده فراهم می‌کند.

جنگ در نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته پس از حمله گسترده حماس به مناطق جنوبی اسرائیل آغاز شد. حماس در این حمله حدود ۱۲۰۰ اسرائیلی را کشت و حدود ۲۵۰ نفر را گروگان گرفت. در جریان آتش‌بس در ماه نوامبر سال گذشته که هفت روز به طول انجامید، بسیاری از گروگان‌ها در مقابل رهایی ده‌ها اسیر فلسطینی آزاد شدند. اردوی اسرائیل ماه گذشته گفت که ۱۱۶ اسرائیلی به شمول ۴۱ جسد هنوز هم در گرو گروه حماس هستند.

سازمان ملل متحد می‌گوید که بین ۶۰ تا ۸۰ هزار نفر به دلیل جنگ‌های جدید مجبور به ترک منطقه شجاعیه در غزه شده‌اند. اردوی اسرائیل گفته است که نظامیان افراطی فلسطینی روز دوشنبه بیش از ۲۰ راکت را از شهر خان یونس در جنوب نوار غزه شلیک کردند و آنها در حال حمله به منطقه‌ای هستند که این راکت‌ها از آنجا شلیک شده‌اند. به گفته اردوی اسرائیل، برخی از راکت‌ها رهگیری شده و تعدادی از آنها به جنوب اسرائیل اصابت کرده است، اما در مورد تلفات آن چیزی گفته نشده است.

شاخه نظامی گروه جهاد اسلامی به نام القدس گفته است که این راکت‌ها را آنها شلیک کرده و مناطق زیادی را در نزدیکی مرز غزه در جنوب اسرائیل مورد هدف قرار داده‌اند.

XS
SM
MD
LG