لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱۶ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۸

درگذشت حاجی رضاخان، هوادار معروف تیم کریکت افغانستان


حاجی رضاخان، معروف به کاکا رضاخان، یکی از طرف‌داران بزرگ تیم کریکت افغانستان که همیشه با بیرق سه رنگ کشورش تیم ملی را تشویق می‌کرد، درگذشت. بورد کریکت افغانستان و هواداران این ورزش از مرگ او ابراز تأسف کردند.
حاجی رضاخان، معروف به کاکا رضاخان، یکی از طرف‌داران بزرگ تیم کریکت افغانستان که همیشه با بیرق سه رنگ کشورش تیم ملی را تشویق می‌کرد، درگذشت. بورد کریکت افغانستان و هواداران این ورزش از مرگ او ابراز تأسف کردند.

حاجی رضاخان مشهور به کاکا رضاخان که چندی پیش بیمار بود و در شفاخانه بستری شده بود، روز چهارشنبه، ۱۳ سرطان در افغانستان درگذشت.

کاکا رضاخان یکی از طرف‌داران سرسخت تیم کریکت افغانستان بود که همیشه با حضور در میدان‌های مسابقات داخلی و خارجی تیم کریکت افغانستان را با بیرق سه رنگ افغانستان با گرمی زیاد تشویق می‌کرد.

او به دلیل پوشیدن لباس‌های سنتی و بیرق ملی سه رنگ افغانستان مشهور شده بود.

بورد کریکت افغانستان در صفحۀ فیس‌بوکش نوشته است که رهبری و کارکنان این بورد و بازیکنان کریکت از درگذشت حاجی رضاخان، یکی از طرف‌داران بزرگ کریکت افغانستان که همه با محبت او را کاکا رضاخان می‌گفتند، سخت ناراحت اند.

واکنش‌ها به درگذشت کاکا رضا خان: او دیوانه‌وار به کریکت عشق می‌ورزید

نسیم دانش، رئیس پیشین بورد کریکت افغانستان نیز در فیسبوکش از درگذشت کاکا رضاخان ابراز تأسف کرده و نوشته است که او دیوانه‌وار به کریکت عشق می‌ورزید.

ضیاءالحق امرخیل، والی پیشین ننکرهار در نظام جمهوری پیشین هم در صفحۀ فیسبوکش از درگذشت او ابراز تأسف کرده است. امرخیل نوشته است، کاکا رضا خان آن‌قدر به موفقیت افغانستان علاقه داشت که با ریش سفیدش در تمام مسابقات حاضر می‌شد و برای بازیکنان کریکت روحیه می‌داد.

احمد ولی هوتک، یکی از ورزشکاران رشتۀ مبارزات آزاد افغانستان و برخی دیگر کاربران رسانه‌های اجتماعی هم از درگذشت کاکا رضا خان ابراز تأسف کردند.

برخی از طرف‌داران تیم ملی کریکت افغانستان هم در صحبت با رادیو آزادی از مرگ وی ابراز تأسف کردند.

کاکا رضا خان در میان هوادارن تیم کریکت افغانستان
کاکا رضا خان در میان هوادارن تیم کریکت افغانستان

احمد شاکر، باشندۀ ولایت غزنی و سمیع‌الله، باشندۀ کابل به رادیو آزادی گفت:

"واقعاً با اعضای تیم ملی کریکت افغانستان محبت و صمیمیت بی‌اندازه داشت. موجودیت کاکارضا خان در مسابقات کریکت برای همه بازیکنان یک روحیه می‌داد، خداوند او را ببخشد و جنت را نصیبش کند. خیلی متاثر شدیم."

"کاکا رضا خان وقتی با پرچم افغانستان به میدان می‌رفت، تیم ملی کریکت افغانستان را خیلی تشویق می‌کرد. تشویق‌های کاکارضا خان و دیگر علاقه‌مندان تیم کریکت باعث می‌شد که کریکت افغانستان در بسیاری از بازی‌ها پیروزی بدست بی‌آورد. در کل کاکا رضا یکی از تاثیرگذارترین فرد تیم ملی کریکت افغانستان بود."

تلاش کردیم با خانوادۀ حاجی رضاخان صحبت کنیم، اما با تلاش‌های زیاد موفق نشدیم. او باشندۀ ولایت پکتیا بود.

بورد کریکت افغانستان هفتۀ گذشته در صفحۀ رسمی فیسبوک خود از بیماری وی خبر داد و از همه هواداران کریکت افغانستان خواست که برای سلامتی او دعا کنند، اما این بورد به روز چهارشنبه از درگذشت او خبر داد.

XS
SM
MD
LG