لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۷ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۶

ایالات متحده برای دفاع از اسرائیل، طیاره‌ها و کشتی های جنگی به شرق میانه می‌فرستد


یک کشتی جنگی نیروهای بحری ایالات متحده امریکا.
یک کشتی جنگی نیروهای بحری ایالات متحده امریکا.

لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده می‌گوید هدف از ارسال طیاره‌های جنگی و کشتی‌های نظامی بیشتر به شرق میانه محافظت از اسرائیل در برابر حملات احتمالی ایران و گروه‌های نیابتی‌ آن است.

وزارت دفاع ایالات متحده یا پنتاگون روز جمعه اعلام کرد که طرح اعزام طیاره‌های جنگی و کشتی‌های نظامی به شرق میانه تایید شده است، اقدامی که می‌تواند از پرتاب راکت‌های بالستیک به سمت شرق میانه و اروپا جلوگیری کند.

افزون بر اعزام طیاره‌های جنگی اضافی، لوید آستین دستور استقرار کشتی‌های با قابلیت دفاع راکت بالستیک و انهدام راکت‌های بالستیک به مناطق تحت فرماندهی اروپا و قوماندانی مرکزی ایالات متحده را صادر کرد.

اقدام گسترش حضور نظامی ایالات متحده در شرق میانه در مطابقت با وعده جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده به بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل صورت می‌گیرد.

لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده
لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده

موضوع استقرار تجهیزات نظامی جدید برای تضمین امنیت در برابر حملات احتمالی با استفاده از راکت‌های بالستیک و طیاره‌های بی‌سرنشین، از موضوعات مورد بحث مکالمۀ تلیفونی، پنجشنبه گذشته میان بایدن و نتانیاهو بود.

سبرینا سینگ، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده گفته است که از زمان حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر، این وزارت بارها تاکید کرده است که ایالات متحده افزون بر دفاع از اسرائیل، به استقرار پرسنل خود در منطقه و حفظ منافع خود نیز ادامه خواهد داد.

ایران و برخی از گروه های متحد آن تهدید کرده اند که به اسرائیل حمله خواهند کرد.

سینگ گفت که ایالات متحده متعهد به کاهش تنش در منطقه است و برای تقویت پیشنهاد آتش‌بس تلاش می‌کند که در نتیجه آن گروگان‌ها آزاد شوند و جنگ روان در غزه پایان یابد.

تنش در منطقه پس از کشته شدن فواد شکر، از فرماندهان گروه حزب‌الله در بیروت و اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی گروه حماس در تهران، پایتخت ایران در هفته گذشته به اوج خود رسید.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا، حماس را سازمان هراس‌افگن می‌پندارند.

مقامات ارشد ایالات متحده تلاش کرده‌اند خطر بروز بحران بزرگ در شرق میانه را کم‌اهمیت جلوه دهند.

این در حالی است که جنگ میان حماس و اسرائیل همچنان در غزه ادامه دارد. وزارت صحت غزه تحت کنترل حماس، امروز اعلام کرد که در یک شبانه‌روز گذشته ۷۰ نفر کشته شده‌اند.

این وزارت گفته است که تعداد کشته‌شدگان بر اثر ادامه این جنگ در نوار غزه به بیش از ۳۹ هزار تن رسیده و شمار زخمیان اضافه از ۹۱ هزار تن ذکر شده است.

منابع مستقل این آمار را تایید یا رد نکرده‌اند.

XS
SM
MD
LG