لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۰

افزایش خشونت‌ها در اوکراین؛ پوتین: هجوم اوکراین به «منطقۀ کورسک» یک عمل تحریک‌آمیز بزرگ است


ویاچسلاوف گلادکوف، والی منطقۀ بیلگورود، از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دیگری در اثر آتش‌باری نیروهای اوکراینی خبر داد.
ویاچسلاوف گلادکوف، والی منطقۀ بیلگورود، از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دیگری در اثر آتش‌باری نیروهای اوکراینی خبر داد.

وزارت دفاع روسیه ادعا می‌کند که نیروهای این کشور پیشروی اوکراین را در نواحی سودژا و کورنیوو در منطقۀ کورسک روسیه هم‌سرحد با اوکراین دفع کرده‌اند. اعلامیۀ روز پنج‌شنبۀ این وزارت گفت که نیروهای روسیه تلاش قوای اوکراین برای رخنه کردن در این مناطق را خنثی کردند.

وزارت دفاع روسیه قبل از این ادعا کرده بود که ۶ طیاره بدون پیلوت و ۵ راکت را برفراز منطقۀ کورسک و ۱۴ طیارۀ بی‌پیلوت را در منطقۀ بیلگورود سرنگون کرده است.

ویاچسلاوف گلادکوف، والی منطقۀ بیلگورود، ادعا کرد که در اثر آتش‌باری نیروهای اوکراینی یک نفر در این منطقه کشته و دیگری زخمی شده است.

آنسو، وادیم فیلاشکین، والی منطقۀ دونیتسک در شرق اوکراین، در پیام خود در تیلیگرام گفت در اثر آتش‌باری روز پنج‌شنبۀ نیروهای روسی دو غیرنظامی در این منطقه کشته شدند.

روسیه ادعا می‌کند که چندین راکت و طیاره بی‌پیلوت اوکراینی را در منطقۀ کورسک سرنگون کرده است.
روسیه ادعا می‌کند که چندین راکت و طیاره بی‌پیلوت اوکراینی را در منطقۀ کورسک سرنگون کرده است.

الیکسی سمیرنوف، والی موقت منطقۀ کورسک روسیه، روز چهارشنبه با ادامه حملۀ زمینی قوای اوکراین که به گفتۀ مسکو حمایت تانک‌ها، وسایط زرهی و توپ‌خانه را با خود دارند، در این منطقه در جوار سرحد وضعیت اضطراری اعلان کرد.

دیمیتری میدویدوف، رئیس‌جمهور سابق و معاون کنونی رئیس شورای امنیت روسیه، از نیروهای روسیه خواست تا به عمق اوکراین فشار بیاورند.

میدویدوف به ارتباط هجوم نیروهای اوکراینی به منطقۀ کورسک گفت که مسکو باید درصدد تقویت امنیت مناطقی که روسیه آن‌را از خود می‌داند باشد و خواستار پیشروی بیشتر در مناطق اودیسه، خارکیف، دنیپرو، میکولایف و کییف در اوکراین شد.

درعین حال، ویلادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اوکراین را به هدف قرار دادن مناطق مسکونی و غیرنظامی متهم کرد و هجوم بر کورسک را "یک عمل تحریک‌آمیز بزرگ دیگر" عنوان کرد.

ویبلاگران روسی حامی جنگ گزارش کردند که نیروهای اوکراینی با پیشروی در منطقه چندین قریه را تصرف کرده‌اند.

درحالیکه مقامات اوکراین دربارۀ گزارش‌های هجوم نیروهای این کشور به کورسک تبصره نکرده‌اند، ولودیمیر زیلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روز چهارشنبه بر ضرورت ادامه حملات بر نیروهای روسی تأکید کرد.

او گفت: "دشمن باید با دقت و مؤثریتی که سربازان ما می‌دانند از بین برده شود تا نتایج به دست آید."

او افزود که با فشار بیشتر بر روسیه، صلح نزدیک‌تر خواهد شد.

XS
SM
MD
LG