لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۱

اسرائیل خواستار تخلیۀ فوری شمال خان یونس پیش از عملیات نظامی جدید شد


اسرائیل از ساکنان منطقه الجلا در خان یونس خواسته که فوراً این منطقه را ترک کنند.
اسرائیل از ساکنان منطقه الجلا در خان یونس خواسته که فوراً این منطقه را ترک کنند.

اردوی اسرائیل از ساکنان منطقه‌ای در شمال خان یونس در غزه خواسته است که هرچه زودتر این منطقه را ترک کنند.

این درخواست پیش از آغاز عملیات نظامی جدید اسرائیل در نوار غزه صورت گرفته است.

نیروهای دفاعی اسرائیل امروز یکشنبه ۲۱ اسد اعلام کردند که منطقۀ الجلا در خان یونس به دلیل به گفتۀ آنان "فعالیت قابل ملاحظۀ تروریستی" از این پس بخشی از یک منطقه بشردوستانه قلمداد نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دی پی ای آلمان، این نیروها گفته‌اند که غیرنظامیان مستقر در الجلا باید به سمت یک منطقه بشردوستانه بروند. آنان افزوده‌اند که به ساکنان محلی از طریق پیام‌های کتبی، تماس‌های تلفنی، بروشورها و دیگر پیام‌ها اطلاع داده شده است.

اردوی اسرائیل در حالی از ساکنان منطقه‌ای در شمال خان یونس خواسته است که این منطقه را فوراً ترک کنند که بر اساس گزارش‌ها، در حملۀ هوایی اسرائیل به ساختمان یک مکتب در غزه نزدیک به ۱۰۰ نفر روز شنبه ۲۰ اسد کشته شدند.

یک سخنگوی ادارۀ دفاع ملکی فلسطینیان در کنترل حماس گفته که دست‌کم ۹۳ تن در این حمله جان باختند. به گفتۀ او، از ساختمان این مکتب به عنوان سرپناه آوارگان جنگ استفاده می‌شد.

اردوی اسرائیل با تأیید این حمله گفته است که مرکز فرماندهی حماس در این ساختمان هدف قرار داده شده و دست‌کم ۱۹ جنگجوی گروه‌های حماس و جهاد اسلامی کشته شده‌اند. ایالات متحده و اتحادیۀ اروپا، حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی می‌شناسند.

حملۀ هوایی اسرائیل به مکتبی در غزه باعث کشته شدن نزدیک به ۱۰۰ نفر شد؛ اسرائیل می‌گوید مرکز فرماندهی حماس را هدف قرار داده است.
حملۀ هوایی اسرائیل به مکتبی در غزه باعث کشته شدن نزدیک به ۱۰۰ نفر شد؛ اسرائیل می‌گوید مرکز فرماندهی حماس را هدف قرار داده است.

قصر سفید در بیانیه‌ای گفته است که در مورد این حمله عمیقاً نگران است. در بیانیه آمده که واشنگتن برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با اسرائیل در تماس است. در کنار برخی از کشورهای عربی، ترکیه، بریتانیا و جوزپ بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا نیز این حمله را نکوهش کرده‌اند.

کمالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده و نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور، روز شنبه ۲۰ اسد به خبرنگاران گفت که بازهم تعداد زیادی از غیرنظامیان کشته شدند.

او در جریان کارزار انتخاباتی در شهر فینیکس دربارۀ برقراری آتش‌بس در غزه و رهایی گروگان‌ها تأکید کرد.

در حالی که انتظار می‌رود گفتگوها در زمینۀ آتش‌بس در غزه تا چند روز دیگر دوباره از سر گرفته شوند، گروه تندرو حماس گفته که روی پاسخ این گروه به توافق جدید غور می‌کند.

XS
SM
MD
LG