لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۶ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۴

مقامات اوکراینی: ۱,۰۰۰ کیلومتر مربع از قلمرو روسیه را تصرف کردیم


این بزرگترین حمله اوکراین بر میدان‌های هوایی روسیه از آغاز تهاجم مسکو در فبروری ۲۰۲۲ میلادی است.
این بزرگترین حمله اوکراین بر میدان‌های هوایی روسیه از آغاز تهاجم مسکو در فبروری ۲۰۲۲ میلادی است.

مقامات در منطقه کورسک روسیه دستور تخلیه اجباری افراد ملکی را از تمامی مناطق شهرک گلوشکوف در این منطقه صادر کرده‌اند. الکسی سمیرنوف، سرپرست والی منطقه کورسک، با اعلام این خبر در شبکه تلگرام از مردم محل خواست که «با درک وضعیت فعلی برخورد کرده و تمامی توصیه‌های نهادهای امنیتی و مقامات محلی را دنبال کنند.»

مقامات اوکراینی دیروز (۱۴ اگست) در مورد وضعیت بشری در منطقه کورسک ابراز نگرانی کرده و اعلام کردند که تلاش‌ها برای کمک به روس‌های بیجا شده، از جمله کسانی که می‌خواهند به اوکراین بروند، در جریان است. وزارت ادغام مجدد اوکراین در صفحه فیس‌بوک خود نوشته که «اوکراین از تمامی موازین بین‌المللی حقوق بشر پیروی می‌کند و برای مردم ملکی در منطقه کورسک حفاظت و حمایت بشردوستانه لازم را فراهم خواهد کرد.»

شهرک گلوشکوف که نفوس قبل از جنگ آن حدود ۲۰ هزار تن بود، در نزدیکی منطقه سوژا موقعیت دارد و از آغاز تهاجم نظامی اوکراین بر قلمرو روسیه در ششم اگست، صحنه شدیدترین جنگ‌ها بوده است. مقامات اوکراینی ادعا کرده‌اند که ۷۴ شهرک و حدود ۱,۰۰۰ کیلومتر مربع از قلمرو روسیه را کنترل می‌کنند. با این حال، این ادعاهای میدان جنگ به‌طور مستقل قابل تأیید نیست.

روسیه در واکنش به وضعیت جنگی، تخلیه شهرک گلوشکوف در کورسک را آغاز کرد.
روسیه در واکنش به وضعیت جنگی، تخلیه شهرک گلوشکوف در کورسک را آغاز کرد.

حکومت روسیه وضعیت اضطراری فدرالی را در منطقه کورسک و وضعیت اضطراری منطقه‌ای را در بلگورود، منطقه همسایه آن، اعلام کرده است. همچنین، عملیات به گفته مسکو "ضد تروریستی" در مناطق کورسک، بلگورود و بریانسک اعلام شده است.

اردوی اوکراین امروز (۱۵ اگست) اعلام کرد که در جریان شب گذشته، روسیه حداقل ۹ منطقه این کشور را با حملات راکتی و طیارات بی‌پیلوت هدف قرار داده که بیشتر این حملات از پایگاه‌های هوایی داخل روسیه انجام شده است و بیست و نه طیارۀ بی‌پیلوت روسی «نابود» شده است.

اردوی اوکراین اعلام کرد که حملات بی‌پیلوت بر چهار میدان هوایی روسیه انجام داده است.
اردوی اوکراین اعلام کرد که حملات بی‌پیلوت بر چهار میدان هوایی روسیه انجام داده است.

اردوی اوکراین ناوقت دیروز (۱۴ اگست) تأیید کرد که حملات طیارات بی‌پیلوت را با هدف قرار دادن چهار میدان هوایی در مناطق ورونژ، کورسک و نیژنی نوگورود در روسیه انجام داده و ادعا کرده که خسارات سنگینی را نیز وارد کرده است.

یک منبع در اداره خدمات امنیتی اوکراین به بخش اوکراینی رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی گفته که این بزرگترین حمله بر میدان‌های هوایی روسیه از آغاز تهاجم تمام‌عیار مسکو بر اوکراین در فبروری ۲۰۲۲ میلادی بوده است.

XS
SM
MD
LG