لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۹ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۳

جرمنی به مسدود شدن مرکز آموزش زبان آلمانی در تهران، واکنش نشان داد


جریان تعطیل کردن مرکز آموزش زبان آلمانی توسط پولیس ایران
جریان تعطیل کردن مرکز آموزش زبان آلمانی توسط پولیس ایران

جرمنی در واکنش به بسته شدن موسسه آموزش زبان آلمانی در ایران، می گوید که سفیر ایران را در برلین احضار می کند.

وزارت خارجه جرمنی روز سه شنبه با نشر اعلامیه ای همچنان افزود که از حکومت جدید ایران می خواهد که هرچه زودتر اجازه ادامه آموزش زبان جرمنی در مراکز آموزشی زیر نظارت سفارت این کشور در تهران را بدهد.

پیش از این خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه ایران به روز سه شنبه خبر داد که دو شعبه مرکز آموزش زبان جرمنی در تهران پایتخت این کشور از سوی نیروهای امنیتی ایران مسدود شدند.

براساس این خبرگزاری، این مراکز با نقض قوانین ایران، مرتکب اعمال غیرقانوی متعدد و تخلفات گسترده مالی متهم بودند که به دستور مقام قضایی تعطیل شدند.

اعلامیه ادعا کرده که گزارش های از تخلفات سایر مراکز وابسته به جرمنی در ایران دریافت شده و تحقیقات در این مورد جریان دارد.

مرکز اسلامی که در شهر هامبورگ جرمنی مسدود شد
مرکز اسلامی که در شهر هامبورگ جرمنی مسدود شد

اما وزارت خارجه جرمنی پس از این اقدام ایران با نشر اعلامیه ای گفت که برلین اقدام نیروهای امنیتی ایران علیه موسسه آموزش زبان جرمنی را محکوم می کند و افزود که هیچ توجیهی برای این اقدام وجود ندارد.

موسسه آموزش زبان جرمنی در تهران که در سال ۱۹۹۵ میلادی تاسیس شد، زیر نظر سفارت جرمنی در تهران فعالیت می کند.

مرکز آموزش زبان آلمانی در سال ۱۹۹۵ در تهران تاسیس شد

رادیو فردا، بخش ایران رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی به نقل از آگاهان گزارش داده که تعطیلی مرکز آموزش زبان جرمنی در ایران در واکنش به تعطیلی مرکز اسلامی ایران در شهر هامبورگ صورت گرفته است.

در اواخر ماه گذشته میلادی، جرمنی مرکز اسلامی ایران در شهر هامبورگ را مسدود کرد.

وزارت خارجه جرمنی در آنزمان گفت که این مرکز و چندین نهاد وابسته به آن را به دلیل پیروی از اهداف اسلام گرایانه تندرو و حمایت از گروه تندرو حزب الله لبنان مسدود می کند.

مجله اشپیگل جرمنی در آنزمان گزارش داد که این مرکز متهم است که تفکر اسلام گرایانه، یهودستیزی و خصومت با اسرائیل را ترویج می کند و از حزب الله لبنان تحت حمایت ایران که فعالیت اش در جرمنی ممنوع است، حمایت می کند.

تعطیلی مرکز اسلامی ایران در شهر هامبورگ جرمنی واکنش تند وزارت خارجه ایران را برانگیخت.

این وزارت مسدود شدن این مرکز را اقدام خصمانه و مغایر با اصول بنیادین حقوق بشر خوانده بود.

XS
SM
MD
LG