لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۶

واژگونی بس مسافربری زائران پاکستانی در ایران منجر به کشته شدن ۲۸ تن و زخمی شدن ۲۳ نفر دیگر شد


رئیس‌جمهور پاکستان به وزارت خارجه دستور داده که اجساد را به کشورشان بازگردانند و زخمی‌ها را تداوی کنند.
رئیس‌جمهور پاکستان به وزارت خارجه دستور داده که اجساد را به کشورشان بازگردانند و زخمی‌ها را تداوی کنند.

بس مسافربری زائران پاکستانی که از ایران به سوی کربلا در حرکت بود، در ولایت یزد دچار حادثه ترافیکی شد که در نتیجه ۲۸ تن کشته و ۲۳ تن دیگر زخمی شدند.

این زائران شیعه پاکستانی برای اشتراک در مراسم اربعین قصد داشتند به کربلا در عراق بروند.

خبرگزاری‌های ایران به نقل از مقام‌های ولایت یزد نوشته‌اند که واژگونی و آتش‌سوزی این موتر مسافربری ناوقت دیشب زمانی رخ داد که این موتر از مرزهای شرقی ایران در سیستان و بلوچستان به سوی مرز چذابه خوزستان در حرکت بود.

گفته شده که این بس مسافربری بیش از پنجاه سرنشین داشت که همه زائران شیعه پاکستانی بودند.

مراسم اربعین که به مناسبت چهلم ماه محرم برگزار می‌شود، در سال‌های اخیر و به گفته رادیو فردا با تبلیغات ایران به یک مراسم بزرگ مذهبی مبدل شده است.

رادیو فردا، بخش ایران رادیو آزادی، به نقل از خبرگزاری ایسنا خبر داده که نقص در ماشین موتر، نابلدی راننده با مسیر و کهنه بودن خود بس، دلایل این حادثه از سوی مقام‌ها اعلام شده است.

حادثه در جریان شب اتفاق افتاده و دلیل آن نابلدی راننده اعلام شده است.
حادثه در جریان شب اتفاق افتاده و دلیل آن نابلدی راننده اعلام شده است.

همزمان رادیو مشال، بخش پاکستان رادیو آزادی، گزارش داده که آصف علی زرداری، رئیس‌جمهور این کشور، به وزارت خارجه پاکستان دستور داده که اجساد را به کشورشان انتقال داده و برای تداوی زخمی‌شده‌ها هم تلاش نهایی کند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز هم گزارش داده که قمر عباس، یکی از رهبران شیعه پاکستان، شمار کشته‌شدگان این رویداد را ۳۵ تن خوانده است. اما این آمار به‌گونه رسمی هنوز تأیید نشده است.

مقام‌های پاکستانی گفته‌اند که سرنشینان این بس مسافربری، شیعیان پاکستانی شهر لارکانه در ایالت سند پاکستان بودند.

محسن نقوی، وزیر داخله پاکستان، ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده‌های قربانیان گفته که با مقام‌های ایرانی در مورد این رویداد در تماس هستند.

براساس اطلاعات رادیو فردا، بخش ایران رادیو آزادی، حادثه‌های ترافیکی در ایران سالانه حدود هفده هزار قربانی می‌گیرد. گفته شده که این تلفات به دلیل بی‌توجهی گسترده به قوانین رانندگی، وسایل نقلیه کهنه و خدمات ناکافی اضطراری رخ می‌دهد.

XS
SM
MD
LG