لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۲۳ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۶

آتش‌سوزی در میدان هوایی مارینوفکا در روسیه پس از حملات هوایی اوکراین


مقامات روسی اعلام کردند که این حملات تلفات جانی نداشته اما پروازها در منطقه متوقف شده است.
مقامات روسی اعلام کردند که این حملات تلفات جانی نداشته اما پروازها در منطقه متوقف شده است.

اوکراین امروز (۲۲ آگست) با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در جنوب روسیه بر یک میدان هوایی نظامی حمله کرده است. این حمله منجر به آتش‌سوزی در میدان هوایی مارینوفکا شد که در منطقۀ ولگوگراد واقع شده است.

ظاهراً حملات اخیر اوکراین به منطقۀ کورسک روسیه، مسکو را حیران کرده است. یک چنل تلگرام روسیه به نقل از شاهدان عینی گزارش داده است که امروز چندین انفجار در میدان هوایی نظامی مارینوفکا رخ داده است. برخی باشندگان محل نیز ادعا کرده‌اند که هواپیماهای بدون سرنشین بر سیستم دفاع هوایی روسیه حمله کرده‌اند.

مارینوفکا در ۲۷۵ کیلومتری شرق اوکراین واقع شده است.

اندری بوچاروف، والی ولگوگراد روسیه، حملات هواپیماهای بدون سرنشین و آتش گرفتن یک مرکز نظامی را تأیید کرده، اما مدعی شده است که حملات را عقب زده‌اند. او در صفحۀ تلگرام خود گفته است که سیستم دفاع هوایی وزارت دفاع روسیه حمله بر میدان هوایی نظامی مارینوفکا را دفع کرده که در نتیجۀ سقوط برخی هواپیماهای بدون سرنشین آتش‌سوزی رخ داده است. بوچاروف افزوده که آتش‌نشانی مشغول خاموش‌سازی آتش است.

ویدیوی نشر شده از سوی یک چنل تلگرام به نام "استرا" نشان می‌دهد که در میدان هوایی مارینوفکا یک انفجار قوی رخ داده است.

با آنکه والی ولگوگراد گفته که این حملات تلفات نداشته، اما تمام پروازهای تجارتی منطقه را متوقف کرده است.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه گفته است که سیستم دفاع هوایی‌شان ۲۸ هواپیمای بدون سرنشین را در ولگوگراد، رستوف، بلگرود، کورسک و شماری از مناطق دیگر سرنگون کرده است.

پیش از این، والی بریانسک گفته بود که نیروهای روسیه جلو حملات نیروهای اوکراینی را در منطقه گرفته‌اند.

از سوی دیگر، نیروهای اوکراینی اعلام کرده‌اند که با کمک سلاح‌های امریکایی یک پل دیگر را در منطقۀ کورسک روسیه تخریب کرده‌اند. نیروهای اوکراینی پیش از این نیز ۳ پل را در دریای سیم تخریب کرده بودند.

نیروهای اوکراینی ادعا می‌کنند که هزار کیلومتر مربع خاک روسیه را تصرف کرده‌اند.
نیروهای اوکراینی ادعا می‌کنند که هزار کیلومتر مربع خاک روسیه را تصرف کرده‌اند.

اوکراین در این اواخر حملات خود بر نیروهای روسی را آغاز کرده است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، به نیروهای این کشور دستور داده بود که به حملات خود بر منطقۀ کورسک در خاک روسیه ادامه دهند.

اوکراین پس از آن به طرف غرب روسیه پیشروی کرد که هزاران نیروی خود را در آنجا جابجا و روسیه را غافلگیر کرد. این بزرگترین پیشرفت اوکراین پس از آغاز حملۀ غیرموجه روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود. نیروهای اوکراینی ادعا کرده‌اند که هزار کیلومتر مربع خاک روسیه را تصرف کرده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پاسخ به این حملات گفته است که "پاسخ قابل توجهی" به این حملات اوکراین خواهد داد.

XS
SM
MD
LG