لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۵

رئیس جمهور زلینسکی: ماه آینده در سفر به امریکا طرح پایان دادن به جنگ در اوکراین را ارائه خواهم کرد


 ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین
ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین

ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین می گوید که ماه آینده به ایالات متحده می رود تا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کند و ضمنا با مقامات ارشد امریکا دیدار کند.

زلینسکی روز سه‌شنبه در کیف به خبرنگاران گفت که در دیدار برنامه‌ریزی شده با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، طرحی برای پایان دادن به جنگ در اوکراین را ارائه خواهد کرد.

به گفته او، طرح صلح شامل پایان جنگ در منطقه کورسک روسیه و همکاری اقتصادی و دیپلوماتیک با اوکراین است.

زلینسکی: جنگ اوکراین از طریق گفتگو حل شده میتواند و گفتگو ها موضع اوکراین را تقویت می کنند

به گفته زلینسکی، بخش مهم دیگری از طرح صلح پایان دادن به جنگ در اوکراین از سوی روسیه است.

وی تاکید کرد که جنگ کشورش با روسیه در نهایت از طریق گفتگو به پایان می رسد، اما به گفته او، این گفتگوها موقعیت اوکراین را تقویت می کند.

نیروهای اوکراینی در خط مقدم نبرد با اردوی روسیه .
نیروهای اوکراینی در خط مقدم نبرد با اردوی روسیه .

رئیس جمهور اوکراین می گوید که این طرح صلح را با کمالا هریس معاون رئیس جمهور ایالات متحده و نامزد حزب دموکرات در انتخابات و احتمالاً با دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه و رئیس جمهور سابق امریکا هم در میان خواهد گذاشت.

زلینسکی به روز سه شنبه در حالی در مورد نکات مهم طرح صلح صحبت کرد که اوکراین برای اولین بار راکت بالستیک ساخت خودش را آزمایش کرده است.

وی هرچند در مورد جزئیات این راکت چیزی نگفت، اما افزود که کشورش روی سیستم راکتهای بالستیک (هریم2) نیز کار می کند. این راکت های بالستیک برای فاصله های کوتاه استفاده می شوند.

آقای زلینسکی این را در حالی اعلام کرد که اوکراین مکرراً از متحدان غربی خود می‌خواهد به سلاح‌های غربی اجازه حمله به خاک روسیه را بدهند تا از حملات مسکو به غیرنظامیان و تأسیسات انرژی اوکراینی جلوگیری شود.

اوکراین در حالی در تلاش برای توسعه یک طرح صلح جدید و موشک های جدید است که روسیه در دو روز گذشته حملات مرگباری را علیه این کشور انجام داده است.

این در حالی است که جنگ اوکراین در سه هفته اخیر در منطقه کورسک روسیه ادامه دارد و این جنگ نگرانی های را از وقوع حادثه هسته ای در نیروگاه کورچاتوف ایجاد کرده است.

XS
SM
MD
LG