لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۹ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۲۲

تیم ملی فوتسال افغانستان با امیدواری پا به میدان رقابت‌های جهانی گذاشت، یک‌بازیکن: «ما پیروز می‌شویم»


بایکنان تیم ملی فوتسال افغانستان در رقابت های جهانی.
بایکنان تیم ملی فوتسال افغانستان در رقابت های جهانی.

تیم ملی فوتسال افغانستان که در این اواخر بازی های خوبی داشت و توجه بسیاری ها را به خود جلب کرد، اولین بازی خود را در مسابقات جهانی امروز یکشنبه با انگولا انجام میدهد.

این بازی در سالون هوموی تاشکند پایتخت ازبکستان ساعت پنج عصر به وقت کابل آغاز میشود.

تیم ملی فوتسال افغانستان به هدف آماده گی خوب برای اشتراک در مسابقات جهانی تمرینات چند روزه را در شهر مشهد ایران انجام داده و همچنان در این اواخر در جام بازیهای فوتسال کانتیننتال چندین تیم را شکست داده و مقام سوم را کسب کرد.

گول کیپر تیم ملی فوتسال افغانستان محمد جواد صفدری در یک مطلبی که در صفخه فیسبوک فدراسیون فوتبال افغانستان نشر شده گفته است :

«با کمک هم تیم ها و کادر فنی انشا الله در بازی به مقابل انگولا ارجنتاین و اوکراین، بهترین نتیجه ها را بگیریم. ما تمام تلاش خود را می کنیم که از گروه خود صعود کنیم به مرحله حذفی و از آن مرحله هم پله به پله برویم بالا یکی از بهترین رویا های زنده گی ام این بود که در سطح جهانی در این مسابقات بازی کنم و تمام تلاشم را می کنم که یک روزی بهترین دربان جهان شوم و در این مسابقات هم خیلی کمک کنم به تیم ملی ام و این قول را میدهم که انشا الله بهترین نتیجه ها را می گیریم»

اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان
اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان

بازیکن دیگر تیم ملی فرزاد محمود هم گفته است که با در نظرداشت بازی خوب قبلی امیدوار است که در مسابقات جهانی هم خوب بدرخشند:

«ما در مشهد تمرینات خیلی خوبی داشتیم از آماده گی خیلی خوبی برخوردار هستیم و بعد از مشهد رفتیم به تایلند بازی های خوب انجام دادیم مخصوصا دو بازی که اکنون آمدیم در ازبکستان در تاشکند انجام دادم خیلی برای ما کمک کرد خدارا شکر بچه ها از لحاظ بدنی و روحی بسیار آماده استند بچه ها ترسی از هیچ تیم ندارند انشا الله زحمت می کشیم که یک نتیجه خوب برای ملت افغانستان بدست آوریم. »

نخستین بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در رقابت های جهانی عصر روز یکشنبه به وقت کابل برگزار میشود

افغانستان در گروپ سی مسابقات جهانی بازی میکند که بعد از انگولا دو بازی دیگر آن با ارجنتاین و اوکراین خواهد بود.

اکثر اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان جوانان پناهجوی افغان در ایران می باشند که طبق خبرها با شرایط دشوار به تیم ملی رسیده اند. تیم ملی فوتسال افغانستان بعد از آن پیروزی های بیشتر بدست آورد که یک سرمربی ایرانی بنام مجید مرتضائی مربی آنها تعیین شد و با مدیریت وی تیم افغانستان در تورنمنت های مختلف اشتراک کرد.

دو بازیکن تیم ملی فوتسال افغانستان که در رقابت های جهانی تاشکند نیز حضور دارند.
دو بازیکن تیم ملی فوتسال افغانستان که در رقابت های جهانی تاشکند نیز حضور دارند.

در جام جهانی فوتسال که این دهمین دور آن است ۲۴ تیم برتر حضور دارند.

در این ده دور بازی ها در پنج آن برازیل مقام قهرمانی را کسب کرده و در بازی اخیر پرتگال قهرمان شده بود.

مسابقات جهانی فوتسال ۳۵ سال قبل در سال ۱۹۸۹ آغاز شد. فوتسال که در بین سالون بازی میشود شبیه فوتبال است ولی در میدانهای کوچکتر بازی می شود.

یک بازی مکمل فوتسال ۴۰ دقیقه دوام میکند و بعد از ۲۰ دقیقه ۱۵ دقیقه وقفه دارد.

در این بازی هر تیم، پنج بازیکن دارد و مربی در وقتهای معیین میتواند بازیکن خسته در میدان را با یک بازیکن تازه دم، تعویض کند.

XS
SM
MD
LG