لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۱

تعداد تلفات ناشی از حمله اسرائيل به لبنان به ۳۰ تن افزایش یافت، زنان و کودکان نیز قربانی شده اند


تخریبات ناشی از حمله اسرائل به حزب الله لبنان
تخریبات ناشی از حمله اسرائل به حزب الله لبنان

فراس الابیض وزیر صحت لبنان امروز شنبه گفت که تعداد کشته شده ها در حمله دیروزه اسرائيل بر دامنه های بیروت پایتخت لبنان از ۳۰ نفر بیشتر شد که در بین آنها هفت زن و سه کودک هم شامل اند.

یک قوماندان مهم حزب الله ابراهیم عقیل که یک واحد خاص حزب الله بنام الرضوان را رهبری می کرد نیز در این حمله هوائی اسرائیل کشته شده است . در وقت حمله در زیر زمینی بنای تخریب شده یک اجلاس جنگجویان مسلح حزب الله دوام داشت که در حدود ده تن آنها کشته شده اند.

الابیض افزود در بین کشته شده ها شهروندان سوریه هم شامل اند.

شام دیروز اردوی اسرائیل گفت که بشمول عقیل ۱۱ جنگجوی حزب الله در این حمله از بین رفته اند.

دیروز حزب الله خبر داد که در حمله نظامی اسرائیل ۱۵ عضو آن کشته شده اند اما در مورد محلی که این افراد هدف قرار گرفته اند چیزی نگفته است.

در حمله روز گذشته اسرائیل به لبنان یک فرمانده ارشد حزب الله با حداقل ده تن دیگرکشته شد

قوای اسرائیلی بعد از ظهر روز جمعه این حمله را در یک زمانی بر بخش جنوبی بیروت انجام داد که مردم از کار بسمت خانه های خود میرفتند و شاگردان از مکاتب رخصت شده بودند.

عمله نجات و نیروهای امنیتی لبنان در محل رویداد کشته شدن افراد حزب الله حضور دارند.
عمله نجات و نیروهای امنیتی لبنان در محل رویداد کشته شدن افراد حزب الله حضور دارند.

امروز صبح دفتر مطبوعاتی حزب الله خبرنگاران را به محل بمبارد برده که عمله نجات هنوز هم در انجا مشغول کار بودند. وزیر صحت لبنان الابیض هم گفت که عملیات نجات دوام دارد و ممکن است تعداد تلفات بیشتر از این باشد.

قوای لبنان به مردم عام اجازه رفتن به این محل را نمی دهد و کارمندان هلال احمر لبنان هم در منطقه حضور داشته و اجساد را که از زیر آوار بیرون کرده شده اند، انتقال میدهند.

حمله دیروز چند ساعت بعد از آن صورت گرفت که گروه حزب الله بر شمال اسرائیل حملات راکتی شدید را انجام داد که در یک سال گذشته سابقه نداشت.

حزب الله حملات راکتهای کاتوشیا را بر اسرائیل چند روز بعد از آن انجام داد که در انفجار ها در وسیله های مخابراتی پیجر افراد حزب الله دست کم ۳۷ نفر کشته شده و تقریبا ۲۹۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

حزب الله می گوید که این انفجار ها کار اسرائیل میباشد، اما اسرائیل تا حال مسوءلیت آن را به عهده نگرفته است.

XS
SM
MD
LG