لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۷ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۹

در پی افزایش حملات اسرائیل و حزب‌الله بر یکدیگر؛ نشست اضطراری ملل متحد برگزار می‌شود


شورای امنیت ملل متحد
شورای امنیت ملل متحد

نگرانی‌ها در مورد گسترش جنگ در شرق میانه پس از آن افزایش یافت که اسرائیل حملاتش را بر حزب الله لبنان و حماس شدت بخشید.

اسرائیل در دو روز گذشته مواضع حزب الله را که از سوی امریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود در لبنان هدف قرار داده که از کشته شدن صدها تن در آن گزارش شده است. همچنان حملات هوایی اسرائیل بر نوار غزه علیه حماس که از سوی امریکا و اتحادیه اروپا گروه تروریستی خوانده شده، روز گذشته ادامه یافت. رئیس جمهور سلوانیا که رهبری نوبتی شورای امنیت سازمان ملل متحد را به عهده دارد می‌گوید که این شورا ناوقت امروز ۴ میزان یک نشست اضطراری را در مورد تنش‌های فزاینده بین لبنان و اسرائیل برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتتدپرس، حملات گسترده اسرائیل بر لبنان به روزهای دوشنبه و سه‌شنبه که علیه گروه حزب الله انجام شد، بیش از ۵۶۰ تن کشته بجای ماند. پس از این حملات، هزاران نفر در جنوب لبنان مجبور به ترک خانه‌هایشان شده و به ساحات امن پناه بردند. اسرائیل می‌گوید که در حملات روز گذشته به بیروت یکی از فرماندهان ارشد حزب الله به نام ابراهیم قبیسی را کشته است. حزب الله هم کشته شدن این فرمانده‌اش را تایید کرده است.

اسرائیل می‌گوید که قبیسی در بیش از دو هزار حمله راکتی بالای این کشور و اختطاف و کشتن سه اسرائیلی دست داشت. از سوی دیگر، آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ارشد ایران که کشورش از حزب الله لبنان حمایت می‌کند امروز در نشستی گفت که حزب الله همچنان یک گروه قوی است. "بلی ضربه وارد می‌کنند، کسانی از عناصر موثر و ارزنده حزب الله را می‌کشند که یک خساره به حزب الله بود اما این خساره‌ای نبود که حزب الله را از پا بیندازد."

راکت‌های حزب الله به شهر تل ابیت رسیدند، اما از سوی دافع هوا رهگیری شدند؛ اسرائیل بر شدت حملات خود تاکید می‌کند.
راکت‌های حزب الله به شهر تل ابیت رسیدند، اما از سوی دافع هوا رهگیری شدند؛ اسرائیل بر شدت حملات خود تاکید می‌کند.

اردوی اسرائیل امروز گفت که برای نخستین بار راکت حزب الله به شهر تل ابیت رسید اما از سوی دافع هوا رهگیری شد. اما اردوی اسرائیل گفته که پرتاب این راکت به سمت تل ابیت نشان‌دهنده شدت حملات حزب الله است. از آغاز جنگ در غزه که از اکتوبر ۲۰۲۳ میان اسرائیل و حماس ادامه دارد، حزب الله لبنان به هدف حمایت از فلسطینی‌ها حملات تلافی‌جویانه خود را بر اسرائیل آغاز کرده و در چند روز گذشته ده‌ها راکت را به سوی اسرائیل پرتاب کرده است. جنگ میان اسرائیل و حزب الله از دو هفته شدت گرفته و این جنگ با انفجارهای مرموز وسایل ارتباطی مربوط به اعضای حزب الله لبنان افزایش یافت که در آن بیش از ۲۰ تن کشته و چند هزار تن زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG