لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۵ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۲

پاکستان برای جلوگیری از ورود طرفداران عمران خان به اسلام آباد، تدابیر امنیتی را تقویت کرده است


نیروهای اردوی پاکستان در یکی از مسیر های منتهی به اسلام آباد .
نیروهای اردوی پاکستان در یکی از مسیر های منتهی به اسلام آباد .

در حالیکه تظاهرات گسترده ای حزب تحریک انصاف پاکستان، در تلاش رهایی عمران خان صدراعظم سابق و رئیس این حزب از زندان، در برخی شهرهای نزدیک اسلام آباد ادامه دارد، حکومت پاکستان دستور استقرار نیروهای اردوی این کشور در اسلام آباد را سر از روز شنبه(۵ اکتبر) صادر کرده است.

این تظاهرات در آستانه آمادگی ها در اسلام آباد، برای تدویر نشست شانگهای صورت می گیرد.

در اعلامیه حکومت پاکستان گفته شده که تصمیم به استقرار اردوی این کشور در اسلام آباد به منظور تضمین امنیت برگزاری هفدهمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای اتخاذ شده که قرار است در ۱۵ اکتبر در شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان، آغاز شود.

نیروهای امنیتی پاکستان همچنین برای جلوگیری از ورود هزاران تن از حامیان عمران خان به شهر و تجمع تظاهرکنندگان برای آزادی وی، راه های اصلی به اسلام آباد را مسدود کرده اند، زیگنال های تلیفون های همراه قطع شده و وزارت داخله فدرال پاکستان گفته، به کسی اجازه نمیدهد که برای آشوبگری وارد شهر اسلام آباد شود.

تظاهرات اعضای حزب تحریک انصاف پاکستان که خواهان رهایی عمران خان از زندان اند.
تظاهرات اعضای حزب تحریک انصاف پاکستان که خواهان رهایی عمران خان از زندان اند.

حزب تحریک انصاف پاکستان ادعا کرده که نیروهای امنیتی پاکستان وارد محل اقامت علی امین گنداپور، وزیر اعلی ایالات خیبر پختونخوا شده و او را دستگیر کرده اند، اما پولیس این ادعا را رد کرده است.

حکومت پاکستان گفته است که برای برگزاری اجلاس اقتصادی شانگهای نیز تدابیر امنیتی را در اسلام آباد تقویت می کند

براساس برخی گزارش ها، گنداپور به اسلام آباد رفته و گویا در محل اقامت اش دستگیر شده است. خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان نیز ورود هواداران حزب تحریک انصاف پاکستان و علی امین گنداپور را به اسلام آباد"حمله دشمن بر خاک اسلام آباد" خوانده است.

خواجه آصف، روز شنبه، در سیالکوت به خبرنگاران گفت، هر کاری را که آنها انجام میدهند، حملۀ نیروهای دشمن بر اسلام آباد و پاکستان تلقی می شود.

در مورد خشونت ها بین نیروهای امنیتی پاکستان و تظاهرکنندگان نیز گزارش های داده شده، شماری از روزنامه های پاکستان از قول وزیر داخله آن کشور گزارش داده اند که ادعا کرده، که از بین تظاهرکنندگان مرمی هایی حاوی گاز اشک آور، به سوی پولیس پرتاب شده است.

کمیسیون حقوق بشر پاکستان، روز شنبه(۵ اکتوبر) در شبکۀ اکس(تویتر سابق) در اعلامیه ای از حکومت پاکستان خواست تا از خود خویشتنداری نشان داده و از پاسخ نامتناسب متداوم در برابر معترضان حزب تحریک انصاف پاکستان در اسلام آباد، ایالت پنجاب و سایر مناطق آن کشور خودداری کند.

کمیسیون حقوق بشر پاکستان همچنین گفته که جداً از حکومت پاکستان میخواهد که با حسن نیت با مخالفان سیاسی خود گفتوگو کرده و اختلافات را بطور مسالمتآمیز و با اجماع حل کنند.

XS
SM
MD
LG