لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۲۰ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۲

طوفان میلتون در فلوریدای امریکا جریان برق بیش از ۳ میلیون خانه و تأسیسات تجاری را قطع کرد


رئیس‌جمهور بایدن از مردم فلوریدا خواسته بود تا پیش از طوفان، مناطق خود را تخلیه کنند.
رئیس‌جمهور بایدن از مردم فلوریدا خواسته بود تا پیش از طوفان، مناطق خود را تخلیه کنند.

طوفان موسوم به «میلتون» امروز (پنجشنبه ۱۰ اکتوبر) به سواحل ایالت فلوریدای امریکا رسید و شهرهای ساحلی آن در معرض باران شدید و بادهایی با سرعت بیش از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت قرار گرفتند.

به اساس گزارش‌ها، طوفان "میلتون" جریان برق را در یک بخش بزرگ ایالت فلوریدا قطع کرده و تا اوایل صبح روز پنجشنبه بیش از ۳ میلیون خانه و سایر تأسیسات تجارتی و اقتصادی برق نداشتند.

براساس خبرگزاری اسوشیتدپرس، این طوفان ناوقت، شب چهارشنبه به "سیستا کی" نزدیک شهر "ساراسوتا" در جنوب تمپا رسید. وضعیت در منطقۀ تمپا هنوز هم اضطراری است.

در شهر سنت پترزبورگ ایالت فلوریدا بیش از ۴۱ سانتی‌متر باران ثبت شده و باعث آن گردیده تا خدمات ملی هواشناسی امریکا در مورد سرازیر شدن سیلاب‌های ناگهانی در آنجا و سایر بخش‌های غربی و مرکزی فلوریدا هشدار دهد.

بخش سواحل اتلانتیک فلوریدا به شدت از طوفان میلتون آسیب دیده و شماری از ساکنان جان خود را از دست دادند.
بخش سواحل اتلانتیک فلوریدا به شدت از طوفان میلتون آسیب دیده و شماری از ساکنان جان خود را از دست دادند.

استدیوم ورزشی "تروپیکانا" در شهر سنت پترزبورگ به‌شدت آسیب دیده و چندین جرثقیل هم در نتیجۀ طوفان سرنگون شده‌اند.

باشندگان سنت پترزبورگ ایالت فلوریدا نمی‌توانند از نل‌های آب خانه‌شان استفاده کنند، زیرا جریان اصلی آب قطع و باعث شده تا خدمات شهری متوقف شود.

به‌ویژه بخش سواحل اتلانتیک ایالت فلوریدا، از طوفان "میلتون" به‌شدت آسیب دیده و خانه‌های زیادی تخریب و شماری از باشندگان آن نیز کشته شده‌اند.

کیت پیرسن، پولیس محلی (شریف) شهرک سنت لوسی، گفته که تعدادی از باشندگان این شهرک جان خود را از دست داده‌اند، اما نگفته که چند تن کشته شده‌اند.

باران‌های شدید ناشی از طوفان "میلتون" احتمالاً باعث سیلاب‌ها در امتداد دریاها و جهیل‌ها خواهد شد، زیرا این طوفان از شبه‌جزیرۀ فلوریدا عبور می‌کند و انتظار می‌رود که منطقۀ پرجمعیت اورلندو را نیز متأثر سازد.

در سنت پترزبورگ بیش از ۴۱ سانتی‌متر باران باریده و هشدارهایی در مورد سیلاب صادر شده است.
در سنت پترزبورگ بیش از ۴۱ سانتی‌متر باران باریده و هشدارهایی در مورد سیلاب صادر شده است.

طوفان "میلتون" حدود دو هفته بعد از طوفان "هیلین" واقع شده است. طوفان "هیلین" سرک‌ها و خانه‌های زیادی را در فلوریدای غربی زیر آب کرد و در اثر آن حداقل ۲۳۰ تن در سراسر جنوب این ایالت کشته شدند.

پیش از رسیدن طوفان "میلتون" به ایالت فلوریدا، هزاران تن به جاهای امن منتقل شدند، ولی با وجود دستور مقامات، شماری از باشندگان فلوریدا ساحۀ در معرض خطر را ترک نکرده‌اند.

پیش از این، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحدۀ امریکا، از باشندگان ایالت فلوریدا خواسته بود تا قبل از وقوع این طوفان مدهش، دستورات تخلیه را رعایت کنند.

رئیس‌جمهور بایدن به دلیل رسیدن این طوفان به سواحل جنوبی امریکا، سفرهای پلان‌شده‌اش به کشورهای آلمان و آنگولا را نیز لغو کرده است.

XS
SM
MD
LG