لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۳۰ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۱۸

در حملات هوایی اسرائیل بر نوار غزه، ۱۴ نفر کشته شدند


اسرائیل می‌گوید جنگجویان حماس از سرپناه‌های غیرنظامیان برای اجرای حملات استفاده می‌کنند.
اسرائیل می‌گوید جنگجویان حماس از سرپناه‌های غیرنظامیان برای اجرای حملات استفاده می‌کنند.

حملۀ هوایی اسرائیل به حویلی یک شفاخانه در نوار غزه اوائل امروز دوشنبه ۲۳ میزان صورت گرفت و دستکم ۴ نفر جان باختند. آتش‌سوزی در کمپ بی‌جاشدگان که در محوطۀ شفاخانه به سر می‌بردند، رخ داده است. منابع صحی فلسطینی گفته‌اند که بیش از ۲۰ نفر در این رویداد به شدت سوخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، اردوی اسرائیل بدون ارائه شواهد اعلام کرده که جنگجویان حماس در میان غیرنظامیان پنهان شده بودند و آنها را هدف قرار داده‌اند. در ماه‌های اخیر، اسرائیل بارها به سرپناه‌ها و خیمه‌های پرجمعیت حمله کرده و ادعا کرده است که جنگجویان حماس از آنجا برای اجرای حملات استفاده می‌کردند.

حماس توسط ایالات متحده و اتحادیۀ اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است. از سوی دیگر، مقام‌های صحی فلسطینی امروز اعلام کردند که در حملات هوایی اسرائیل بر یک مرکز توزیع کمک‌ها در کمپ بی‌جاشدگان جبالیا، حداقل ۱۰ نفر کشته و ۳۰ نفر زخمی شده‌اند که زنان و کودکان نیز در میان قربانیان هستند.

این حملات در حالی رخ می‌دهد که گروه حزب‌الله لبنان روز یکشنبه با طیاره‌های بدون سرنشین به یک پایگاه اردو در نزدیکی شهرک بنیامینا در شمال اسرائیل حمله کرد. در این حمله، ۴ سرباز اسرائیلی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. این حمله از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و گروه حماس در اکتبر سال ۲۰۲۳، مرگبارترین حمله به شمار می‌رود.

حزب‌الله، که هم یک گروه مسلح و هم یک حزب سیاسی است، کنترل بخش اعظم جنوب لبنان را در دست دارد. نمایندگان حزب سیاسی حزب‌الله در پارلمان لبنان حضور دارند. اردوی اسرائیل امروز اوائل دوشنبه اعلام کرد که حمله به یک پایگاه اردو در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال تل‌ابیب صورت گرفته است، اما جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرده است.

آمبولانسی در داخل شفاخانه که سوخته است.
آمبولانسی در داخل شفاخانه که سوخته است.

شبکۀ تلویزیونی CNN گزارش داد که ادارۀ خدمات اضطراری اسرائیل گفته است که در این حمله بیش از ۶۰ نفر زخمی شده‌اند و وضعیت صحی برخی از آنان وخیم است.

XS
SM
MD
LG