لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲ عقرب ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۸

تیم ملی فوتبال زیر سن هفده سال افغانستان فلیپین را ۸ بر صفر شکست داد


اعضای تیم فوتبال زیر سن ۱۷ سال افغانستان
اعضای تیم فوتبال زیر سن ۱۷ سال افغانستان

تیم ملی فوتبال زیر سن هفده سال افغانستان امروز دوشنبه ۳۰ میزان موفق شد که فلیپین را ۸ بر صفر شکست بدهد.

این مسابقه در چهارچوب مقدماتی جام ملت های فوتبال زیر سن هفده سال آسیا برای سال ۲۰۲۵ برگزار شد که افغانستان در گروپ "B" این رقابتها با تیم های فلیپین، کمبودیا، بنگله دیش و ماکائو همگروه شده است.

تیم ملی فوتبال زیر سن هفده سال افغانستان با این پیروزی که بدست آوردند، در صدر جدول این گروپ قرار گرفتند، در مسابقه امروز وارث شیرزی دوبار، آرش احمدی نیز دوبار، و نوید محبوبی، یاسیر صافی، جواد ابراهیمی و ساحل سروری هرکدام یک بار گولزنی کردند.

الیاس منوچهر سرمربی تیم ملی فوتبال زیر سن هفده سال افغانستان در مصاحبه اش گفت " امروز بچه ها بازی بسیار خوب انجام دادند و من از همه شان راضی هستم، فلیپین یکی از قویترین تیم های این گروپ بود و ما توانستیم ۸ بر صفر این تیم را شکست بدهیم بدون اینکه گول دریافت کنیم، وی در ادامه افزود که این پیروزی را برای همه مردم افغانستان که تیم شانرا تشویق می کنند تقدیم می کنم".

بازی بعدی افغانستان به روز چهارشنبه دوم عقرب در برابر ماکائو برگزار میشود، ماکائو در بازی نخست اش ۷ بر صفر از فلیپین شکست خورده است.

تیم ملی فوتبال زیر سن هفده سال افغانستان همچنان در ادامه بازیهایش به روز جمعه چهارم عقرب در برابر کمبودیا رقابت می کند و آخرین رقابت افغانستان نیز به روز یکشنبه هفته آینده مصادف به ششم عقرب مقابل بنگله دیش برگزار میشود.

افغانستان در صورت صدر نشینی به صورت مستقیم به جام ملت های فوتبال زیر سن هفده سال آسیا که سال آینده به میزبانی عربستان صعودی برگزار خواهد شد صعود خواهد کرد. تیم افغانستان حتی در صورت کسب جایگاه دوم در این گروپ چانس صعود خواهد داشت، زیرا از میان ۴۳ تیم حاضر در این رقابتها که در ده گروپ رقابت می کنند، پنچ تیم برتر که در گروپ های شان دوم میشوند نیز چانس صعود دارند.

رقابتهای مقدماتی جام ملت های فوتبال زیر سن هفده سال آسیا از تاریخ ۲۸ میزان با اشتراک ۴۳ تیم در ده گروپ آغاز شده است و الی ششم عقرب ادامه خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG