لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۷ عقرب ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۸

تیم کریکت الف افغانستان برای اولین بار قهرمان جام جوانان آسیا شد


افغانستان با شکست سریلانکا به قهرمانی جام جوانان کریکت آسیا رسید
افغانستان با شکست سریلانکا به قهرمانی جام جوانان کریکت آسیا رسید

تیم ملی کریکت الف افغانستان امروز یکشنبه ششم عقرب، فاینل جام جوانان کریکت آسیا را مقابل تیم سریلانکا بازی کرد و این تیم را با تفاوت ۷ ویکت شکست داد و برای نخستین بار جام قهرمانی آسیا را در این رقابت‌ها به دست آورد.

این مسابقه به میزبانی عمان برگزار شد. در ابتدا، تیم سریلانکا برنده قرعه شد و تصمیم به "بیتینگ" گرفت. سریلانکا در ۲۰ آور با از دست دادن هفت ویکت، ۱۳۴ دوش را برای افغانستان هدف تعیین کرد.

تیم ملی کریکت الف افغانستان، با درخشش صدیق‌الله اتل، این هدف را در ۱۸.۱ آور و با از دست دادن سه ویکت تکمیل کرد و با تفاوت ۷ ویکت به پیروزی رسید. صدیق‌الله اتل، مانند بازی‌های قبلی، در این مسابقه نیز درخشید و به تنهایی ۵۵ دوش کسب کرد، کریم جنت ۳۳ دوش، درویش رسولی، کاپیتان تیم افغانستان، ۲۴ دوش و محمد اسحق ۱۶ دوش به دست آورد.

در بخش بالینگ، بلال سمیع سه ویکت سریلانکا را کسب کرد و الله‌محمد غضنفر نیز با گرفتن دو ویکت و دادن ۱۴ دوش، عنوان بهترین بازیکن میدان را از آن خود کرد. اما در مجموع تورنمنت، صدیق‌الله اتل که پنج بار بیش از پنجاه دوش در این رقابت‌ها کسب کرده بود، به عنوان بهترین بازیکن رقابت‌های قهرمانی کریکت جوانان آسیا شناخته شد.

تیم ملی الف کریکت افغانستان از سال ۲۰۱۳ میلادی به این رقابت‌ها می‌پیوندد. پیش از این، افغانستان در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ به مرحله نیمه‌نهایی رسیده بود، اما هرگز به قهرمانی دست نیافته بود. با این پیروزی، افغانستان به جمع تیم‌هایی پیوست که در این تورنمنت به قهرمانی دست یافته‌اند. تاکنون تیم‌های پاکستان و سریلانکا دو بار و هند یک بار در این جام قهرمان شده‌اند.

XS
SM
MD
LG