لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۸

«ناتو به معلومات استخباراتی نیروهای افغان ارزشی قایل نیست»


اراده
روزنامهء اراده در مطلبی در مورد حمایت های منطقوی از طالبان مسلح در افغانستان تبصره کرده و در این میان از نقش ایران یاد کرده است.

روزنامه گفته است که گاه و بیگاه اسلحه ساخت ایران در افغانستان کشف می شود، اما مساله این است که چرا معامله های نا معلوم صورت می گیرد و هدف از آن چی است.

روزنامه در جای دیگر در مورد محکمه اختصاصی انتخابات افغانستان تبصره کرده و پرسیده است که آیا رئیس جمهور کرزی در این خصوص چی تصمیم خواهد گرفت.

مقاله نویس گفته است که در شرایط کنونی که اعضای ولسی جرگه خواستار لغو محکمه هستند و کاندیدان معترض می خواهند نتایج بررسی ها روشن شود، تصمیم در این مورد دشوار به نظر می رسد.

افغان جرگه
روزنامهء افغان جرگه در سرمقاله شماره امروز خود در مورد حکومتداری خوب در افغانستان تبصره کرده و شماری از پیشنهادات را نیز در همین رابطه ارایه کرده است.

مقاله نویس گفته است که افغانستان پس از سال های طولانی جنگ، به ادارهء سالم نیاز دارد تا بتواند به مشکلات رسیده گی کند، اما نیاز است تا در این اداره مشکل فساد اداری و استخدام متخصصین شفاف باشد.

روزنامه در مورد ایجاد پایگاه های دایمی نظامی در افغانستان و نقش مردم برای تصمیم در این مورد تبصره کرده است.

این روزنامه گفته است که مسالهء ایجاد پایگاه های نظامی در افغانستان بسیار مهم است و لویه جرگه باید آن را مورد بررسی قرار بدهد.

انیس
روزنامهء دولتی انیس در سرمقاله شماره امروز خود در مورد روند انتقال مسوولیت های امنیتی از نیروهای بین المللی به قوای افغان تبصره کرده است.

این روزنامه گفته است، در حالی که نیروهای امنیتی افغان برای این امر آماده هستند، مردم افغانستان از برنامه انتقال مسوولیت های امنیتی استقبال می کنند و همکاری آنان انتظار برده می شود.

روزنامه در مورد سفر رییس جمهور کرزی به ایران و دیدار های وی با برخی از مقامات منطقه تبصره کرده است.

روزنامه در صفحه اول خود در این باره گفته است که رییس جمهور کرزی بیشتر در مورد مناسبات منطقوی و جلب کمک کشورهای همسایه برای همکاری در زمینه انتقال مسوولیت های امنیتی صحبت کرده است.

ویسا
روزنامه ویسا در مورد فعالیت های ناتو در افغانستان و ابراز نظر های مقامات امنیتی افغان تبصره کرده است.

ویسا در مطلبی به نقل از لوی درستیز نیروهای مسلح افغانستان نوشته است که ناتو به معلومات استخباراتی نیروهای افغان ارزشی قایل نیست.

این روزنامه در عین حال نوشته است که در جریان ده سال گذشته هیچ معلومات استخباراتی ناتو با قوای افغان در میان گذاشته نشده است.

روزنامه در مورد ادامه موجودیت برخی از گروه های مسلح در برخی از ساحات افغانستان تبصره کرده و خواستار از بین بردن این گروه ها گردیده است.

روزنامه گفته است که گروه های اربکی در ولایت کندز به جان هم افتاده و مشکلات تازه یی را ایجاد کرده است.


این روزنامه ها را برشنا نظری مرور کرده است.
XS
SM
MD
LG