لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۸

ادامه مظاهرات در برخی ولایات شمالی، دفاتر کمیسیون انتخابات را مسدود کرده‌است


سید حفیظ الله هاشمی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
سید حفیظ الله هاشمی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نگرانی شدید خود را در مورد مسدود شدن دفاتر انتخاباتی چندین ولایت در شمال افغانستان ابراز کرده‌است.

سید حفیظ الله هاشمی سخنگوی این کمیسیون شام دیروز در صحبت با رادیو آزادی گفت که در نتیجه ادامه اعتراضات، معترضان در ولایات فاریاب، تخار، سمنگان، جوزجان، سر پُل و بلخ دفاتر انتخاباتی را مسدود کرده‌اند.

آقای هاشمی در این مورد افزود:

"مظاهره و تحصن حق قانونی مردم است و مردم می‌توانند در چوکان قانون تظاهرات کنند اما بستن دفاتر کمیسیون انتخابات هیچ‌گونه توجیه ندارد و ما از حکومت می‌خواهیم به هر شکلی که امکان دارد امنیت دفاتر ما را تأمین کند، زیرا بستن دفاتر کمیسیون انتخابات در این مرحلۀ اساس می‌تواند صدمه بزرگ وارد کند."

شماری از معترضان از چند روز بدین‌سو در اعتراض به دستگیری نظام الدین قیصاری سرپرست قوماندانی امنیه ولسوالی قیصار ولایت فاریاب و یکی از قوماندان‌های مهم حزب جنبش، اعتراضات شانرا در برخی از ولایات شمال کشور ادامه داده‌اند.

از چندین روز به این طرف مظاهرات در برخی از ولایات شمال افغانستان ادامه یافته است
از چندین روز به این طرف مظاهرات در برخی از ولایات شمال افغانستان ادامه یافته است

فضل احمد حیاتی رئیس کمیسیون انتخابات در ولایت بلخ به رادیو آزادی گفت که معترضان در شهر مزار شریف به کارمندان مراکز انتخاباتی اجازه رفتن به دفاتر شانرا ندادند.

بر اساس گزارش خبرنگار رادیو آزادی در شهر مزار شریف، شماری از معترضان که خواهان رهایی هر چه زودتر نظام الدین قیصاری از بند حکومت اند، دیروز دروازه دفتر ساحوی کمیسیون مستقل انتخابات را مسدود کردند.

نظام الدین قیصاری هفته قبل بخاطر سرپیچی از قانون و استفاده سوء از صلاحیت هایش، از سوی نیروهای کماندوی افغانستان دستگیر شد.

نظام الدین قیصاری
نظام الدین قیصاری

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز جلسۀ اضطراری را بخاطر بسته شدن دفاتر انتخاباتی در شش ولایت شمال کشور دایر می‌کند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ۲۸ ماه میزان را تاریخ برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی‌ها تعیین کرده‌است.

این کمیسیون دیروز به منظور اشتراک بیشتر مردم در انتخابات، روند ثبت نام رأی دهنده‌گان را در ۲۰ ولایت کشور برای یک هفته دیگر تمدید کرد.

XS
SM
MD
LG