لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۲

رهبران فلسطین و روسیه در مورد روابط و وضعیت در فلسطین مذاکره کردند


محمود عباس رئیس اداره خود گردان فلسطین با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مسکو
محمود عباس رئیس اداره خود گردان فلسطین با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مسکو

رئیس ادارۀ خود گردان فلسطین می‌گوید، در حال حاضر فعالیت‌های شهرک سازی اسرائیل در مناطق اشغالی، یکی از مشکلات عمده میان دو کشور به شمار می‌رود.

محمود عباس این مطلب را دیروز در نشستی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مسکو بیان کرد و افزود، فعالیت‌های اعمار شهرک‌های مسکونی از مسایل مهم برای آن‌ها بوده و این برنامه اسرائیل خیلی خطرناک است.

وی افزود:

"در واقعیت، امروز منطقه ما و فلسطین یک زمان دشواری را سپری می‌کنند و من می‌توانم بگویم که بحران دیگری در حال توسعه است که مربوط به وضعیت فلسطین می‌باشد. نخست از همه، منظورم تلاش‌ها و برنامه‌های اسرائیل در مورد اعمار شهرک‌های جدید در منطقه خان الهامر بوده و این چیزی است که ما را بسیار نگران می‌کند."

رئیس اداره خود گردان فلسطین گفت، با استفاده از همه امکانات تلاش می‌کنند که در برابر این اقدام اسرائیل بایستند.

به گفته محمود عباس، فلسطینی‌ها مجبور اند که بیدار باشند تا رهبری اسرائیل نتواند برنامه‌های خود را تطبیق کند.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا، بیت المقدس را به حیث پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و اکنون پروسه انتقال سفارت امریکا از تل ابیب به بیت المقدس ادامه دارد.

بیرق های ایالات متحده و اسرائیل در صحن سفارت امریکا در تل ابیب
بیرق های ایالات متحده و اسرائیل در صحن سفارت امریکا در تل ابیب

رئیس اداره خود گردان فلسطین گفت، همه روابط با امریکا به حالت تعلیق درآورده شده‌است.

محمود عباس افزود:

"همانطور که می‌دانید، روابط ما با ایالات متحده در تاریخ خود در بدترین زمان قرار دارد. شما هم‌چنین می‌دانید که تمام تماس‌ها با امریکایی‌ها را متوقف کرده‌ایم. این روابط، اولاً به این واقعیت مربوط است که آن‌ها سعی می‌کنند تا معامله "قرن" را انجام دهند و ما فکر می‌کنیم که اولین قدم در راه تطبیق برنامه‌های آن‌ها، پلان انتقال سفارت ایالات متحده به بیت المقدس می‌باشد."

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در دیدار با محمود عباس رییس اداره خود گردان فلسطین گفت، روسیه می‌داند که وضعیت در منطقه پیچیده است.

وی ابراز خرسندی کرد که در مورد روابط دو جانبه و آن چه که در منطقه اتفاق می‌افتد، با روسیه نیز مشوره صورت می‌گیرد.

دیدار محمود عباس از مسکو چند روز بعد از ملاقات رئیس جمهور ولادیمیر پوتین با بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل از روسیه صورت می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG