«به عوض حمله هوایی، باید قوای زمینی فرستاده می شد»

روزنامه یروسلیم پوست در شماره اخیر خود مطلبی دارد تحت عنوان " در افغانستان ناکامی قابل قبول نیست" که در بخش آن می نویسد:
با نشر خبرها در باره ادعا های تقلب در انتخابات اخیر افغانستان و کشته شدن افراد ملکی توسط قوای آلمانی در کندز، احتمال این تهدید که امریکا در افغانستان روبه ناکامی می رود، بیشتر شده است.

در جریان این ماجرا ها در افغانستان، در بین مقامات دفاعی امریکا هم در مورد جنگ افغانستان اختلافات ظهور کرده است.

روزنامه می افزاید:
لوی درستیز قوای مشترک امریکا آدمیرال مایک مولن در مورد افغانستان پیام های تکان دهندهء دارد. وی گفته است که سیاست امریکا بخاطر در افغانستان ناکام می شود که حکومت ایالات متحده به مردم این کشور پیام خودرا رسانده نمی تواند و اعتبار آن هم کم شده است.
به نوشته روزنامه این سخنان آقای مولن مانند بمب است که بر اردوی این کشور پرتاب می شود.

یروسلیم پوست می افزاید:
آدمیرال مولن بر این موضوع پافشاری می کند که وقایع در زندان ابوغریب بغداد دامن کرکتر ملی امریکا را داغدار ساخت که این داغ ها بر اعمال امریکا تا هنوز هم مشاهده می شود. به همین دلیل به گفته او یک تعداد جوانان بر علیه امریکا به جنگ تحریک می شوند.

روزنامه می افزاید:
لوی درستیز قوای مشترک امریکا مانند اشخاص دیگر فراموش کرده است که افراط گرایان و تروریستان القاعده بخاطر جنگ عراق بر ضد امریکا عمل نمی کنند، بلکه حملات تروریستی 11م سپتمبر سال 2001 قبل از حمله امریکا بر عراق، صورت گرفته است.

به نوشته یروسلیم پوست:
مایک مولن گفته است که نشر اطلاعات و خبرها توسط رسانه ها هم درکار قوای امریکا در افغانستان مشکل بار آورده است.

مولن به نشر معلومات در مورد تلفات ملکی در افغانستان اشاره کرده، گفته است:
"وقتی که مردم ملکی تلف می شوند ما باید فورا معلومات آنرا نشر کنیم تا برای مردم حقایق واضح شود.
یروسلیم پوست می نویسد، این عمل، یعنی رسیدن خبرها در مورد تلفات ملکی در افغانستان هم سبب نا راحتی مردم می شود.

روزنامهء انترنیشنال هرالد تربیون در شماره اخیرش به فعالیت محدود قوای آلمان در جنگ علیه طالبان اشاره کرده می نویسد:
برای انتخابات آلمان تقریباً دو هفته مانده است و در این زمان یکباره موضوع افغانستان دوباره در بین مردم آلمان بر سرزبان هاست. تا یک هفته قبل مردم آلمان صرف در این مورد فکر می کردند که چه وقت عساکر آنها دوباره به خانه بر می گردند.

روزنامه انترنیشنل هرالد تربیون می نویسد:
بعد از حمله قوای هوایی بر تانکرهای ربوده شده تیل در کندز، قوماندان قوای آلمان در اینجا می گوید که عساکر آلمان در افغانستان به خطر روبرو می باشند.

به نوشته روزنامه حمله هوایی خلاف صلاحیت انجام شده و حتی خبرگزاری های آلمانی نوشته اند که بر عوض حمله هوایی، قوای زمینی آلمان باید به این محل می رفتند.

انترنیشنال هرالد تربیون می نویسد:
این واضح است که این کارقوای آلمانی از سادگی و نا فهمی نبوده، بلکه با در نظر داشت هدایات سیاسی و کم کردن خطر به عساکر آلمانی از فرستادن آنها به این محل خود داری شده است.

انترنیشنل هرالد تربیون از قول روزنامه فایننشل تایمز آلمانی نوشته است که می نویسد، قوای آلمان مکلف بودند که پولیس ملی افغانستان را تربیه کنند و به همین بهانه از رفتن به میدان جنگ علیه طالبان شانه خالی می کردند، اما به نوشته همین روزنامه در هشت سال گذشته اردوی آلمان نسبت به هر ساحهء دیگر در ساحه تعلیم پولیس افغانستان بیشتر سهل انگاری کرده است.