«اسامه بن لادن با وابسته گان خود به صورت مستقیم روابط داشته است»

سندی تیلیگراف
روزنامه سندی تیلیگراف می نویسد، بخشی از ویدیویی که وزارت دفاع امریکا در مورد اسامه بن لادن پخش کرده، نشان می دهد که رهبران طالبان با او در پاکستان دیدار کرده اند.

روزنامه می نویسد، در مورد دسیسه های تروریستی و افراد افراطی پس از بررسی اسناد کمپیوتری و سی دی های که از خانه اسامه بن لادن به دست نیرو های امریکایی افتاده، معلومات حاصل شده که رهبر شبکه القاعده تنها به پیام ها اتکا نکرده و با وابسته گان خود به صورت مستقیم روابط داشته است.

یک قوماندان طالبان که پیش از این به چندین خبرنگار خارجی معلومات دقیق داده بود، گفته که با اسامه بن لادن در ایبت آباد ملاقات کرده بود.

به گفته او، تعدادی از رهبران شبکه القاعده، قوماندانان طالبان و تعدادی از عرب های که با او کمک مالی می کردند، دیدار های با بن لادن داشته اند.

این همه در حالی است که گفته می شود نشر چنین اسناد برای اداره های استخباراتی غرب که مصروف ارزیابی نقش و اهمیت اسامه بن لادن در امر مبارزه با تروریزم هستند، اهمیت خیلی ها کلیدی دارد.

اداره های استخبارات غرب در ابتدا چنین محاسبه کرده بودند که اسامه بن لادن از جهان دیگری به وسیله پیام های کمپیوتری روابطش را تامین کرده بود.


سندی تایمز
روزنامه سندی تایمز در شماره روز یکشنبه خود گزارش داده که Bruce Dickinson رهبر گروه موسیقی Iron Maiden در آن سفینه های فضایی بریتانیا سرمایه گذاری کرده است که با وزارت دفاع امریکا قرارداد داشته و از طریق فضا، فعالیت های طالبان را در افغانستان مورد نظارت قرار می دهند.

بر اساس این قرارداد 315 میلیون پوندی، سه سفینه فضایی برای نیرو های امریکایی مستقر در افغانستان ساخته خواهند شد که با کمره ها و وسایل پیشرفته ثبت مجهز خواهند بود تا بتوانند رد پای طالبان را بیابند.

این سفینه های فضایی سه صد فت طول و نود فت ارتفاع دارند و بزرگترین سفینه ها در نوع خود خواهند بود و تقریباً سه هفته را می توانند بدون سرنشین در فضا سپری کنند.