سوختاندن تابلو ها به خاطر نجات موزیم

انتونیو مانفریدی(Antonio Manfredi) رییس موزیم هنرهای ترسیمی معاصر کاسوریا (the Casoria Contemporary Art Museum)

با آنکه انتونیو مانفریدی(Antonio Manfredi) رییس موزیم هنرهای ترسیمی معاصر کاسوریا (the Casoria Contemporary Art Museum) به حیث افراطی ترین رییس موزیم در ایتالیا شناخته می شود، اما آخرین کاری را که وی انجام داد، شهکار افراطگرایی محسوب می شود.

انتونیو مانفریدی به خاطر اینکه عدم توجه مقامات را به فرهنگ در آن کشور نشان دهد، تعدادی از تابلو ها و آثاری نقاشی که باید از آن ها در موزیم نگهداری می شد را سوختانده است.

انتونیو مانفریدی می گوید:
«در جریان یک ماه در ایتالیا پنج تا شش موزیم مسدود شده اند. ما این را نمی خواهیم. کار ما یک انقلاب به خاطر تغییر فکری سیاسی ایتالیاست.»

موزیمی را که انتونیو مانفریدی ریاست آن را به عهده دارد، در نزدیک شهر نیاپل موقیعت دارد و در آن از آثار نقاشان معاصر سراسر جهان نگهداری می شود. بعد از آنکه منابع مالی شاروالی آن شهر پایان یافت، سرپرستی مالی موزیم کاسوریا را سکتور خصوصی به عهده گرفته است.

انتونیو مانفریدی می گوید در صورتیکه مساعدت مالی مقامات ایتالیایی و اتحادیهء اروپا را دریافت نکند، مجبور خواهد شد، موزیم را مسدود کند.

نخستین تابلویی که سوختانده شد، اثر نقاش معاصر فرانسوی سورین بورگی گونون(Severine Bourguignon) بود و نقاش از بین رفتن اثر هنریش را از طریق سکایپ مشاهده می کرد.

مرکز خبری رادیو آزادی می نویسد:
آثار سوختانده شده قربانی های اند که به خاطر زنده ماندن موزیم به رضایت نقاشان آثار داده می شود.

انتونیو مانفریدی با اظهار اینکه از بین بردن تابلو ها دلخراش اما یک امر ضروریست، می گوید:
«هر اثر هنری به مثابه یک بخشی از زنده گی من هستند، از بین بردن این آثار خیلی وحشتناک اند و من خیلی احساس بد می کنم.»

وی می گوید عمارت موزیم در اثر سیلاب و تلاش های مافیا به خاطر سرقت آثار هنری صدمه دیده است و برای نجات موزیم وی حاضر است تا همهء کلکسیون آثار هنری را قربانی دهد که حدود 1000 اثر را شامل می شود.

تا اکنون مقامات ایتالوی در برابر این حرکت انتونیو مانفریدی واکنش نشان نداده اند، اما به خاطر حمایت از انتونیو مانفریدی یک تعدادی از هنرمندان آلمانی و بریتانیایی آثار شان را آتش زده اند.