هزاران امریکایی امروز از حملات 11 سپتمبر یادبود به عمل می آورند

وزیر دفاع امریکا از مردم این کشور خواست که قرباینان حملات تروریستی 11 سپتمبر سال 2001 را فراموش نکنند.

امروز هزاران نفر از خانواده های قربانیان حملات تروریستی 11 سپتمبر در محلی که قبلاً بنا های سازمان جهانی تجارت در نیویارک قرار داشتند جمع گریده و از قربانیان آن یادبود به عمل می آورند.

همین طور در وزارات دفاع و پنسل وانیا دو محل دیگر که طیاره های ربوده شده در این روز سقوط داده شدند، مراسم یاد بود صورت می گیرد.

رییس جمهور امریکا بارک اوباما قبل از رفتن برای مراسم یادبود در وزارت دفاع در قصر سفید، مراسم دیگری را به این مناسبت برگزار می کند.

معاون رییس جمهور جو بایدن در مراسم خاص در شانکس ویل پنسل واینا در محلی که طیارهء سومی ربوده شده بعد از قیام سرنشینان آن بر علیه رباینده گان سقوط کرد، اشتراک می کند.

وزیر دفاع امریکا لیون پنیتا دیروز در آستانهء یازدهمین سالروز این حملات تروریستی در پنسل وانیا تعهد نمود که امریکا همیشه در مقابل تهدید های تروریزم بیدار خواهد بود و هر کسی که نیت حمله بر امریکا را داشته باشد، تاوان آن را خواهد پرداخت:

« امروز ما جمع شده ایم تا تعهدات خود را تجدید کنیم. تعهدات خود را به کسانی که در 11 سپتمبر کشته شدند، تعهدات خود را به خانواده های آنها، تعهدات خود را به تمام امریکایی ها که ما همیشه در برابر تهدید های تروریزم به وطن ما بیدار خواهیم بود و هیچ کس نمی تواند بر امریکا حمله کند و بدون مجازات بماند.»

تعداد زیاد از رهبران القاعده بعد از 11 سپتمبر کشته شدند، از جمله اسامه بن لادن که در پناه گاهش در پاکستان توسط کوماندو های امریکایی از بین برده شد.

رهبر فعلی القاعده ایمن الظواهری تصدیق نمود که معاونش ابو یحیی ال لیبی در حمله یک طیاره بی پیلوت امریکایی در پاکستان کشته شده است.

اما همزمان با افزایش تعداد کشته شده گان القاعده، تعداد امریکایی های که از عواقب 11 سپتمبر جان باخته اند، نیز افزایش یافته است.

انستتوت ملی امریکا برای مراقبت و حفظ الصحه در جای کار روز دوشنبه اعلان نمود که در 11 سال بعد از 11 سپتمبر 1000 نفر از مریضی های مربوط به مواد زهر آلود و ویرانی بنا های سازمان تجارت جهانی فوت کرده اند.

ادارهء اطفاییه نیویارک نام 9 قربانی دیگر خود را در لست تلفات این حادثه جا داده است، علاوه بر آن کارمندان ساختمانی، اطفاییه، پولیس و اشخاصی دیگری که در مرحله اول سقوط این دو تعمیر در منطقه بوده اند، به مریضی مبتلا شده اند.

حکومت امریکا بعد از 11 سپتمبر 50 نوع دیگر مرض سرطان را در برنامه های معالجوی خود شامل کرده است.

علاوه بر آن به تعقیب حملات 11 سپتمبر عملیات تحت رهبری امریکا برای سرنگونی نظام طالبان در افغانستان آغاز گردید.

در این جنگ هم تا حال بیش از 2000 سرباز امریکایی کشته شده اند و در حدود 77 هزار عسکر امریکایی هنوز هم در جبههء جنگ در افغانستان قرار دارند.