لخضر ابراهیمی: سوریه به تغییر نیاز دارد

لخضر ابراهیمی نماینده خاص ملل متحد و اتحادیه عرب برای سوریه

لخضر ابراهیمی نماینده خاص ملل متحد و اتحادیه عرب برای سوریه دیروز در شورای امنیت ملل متحد حضور یافته و در مورد سفر اخیرش به سوریه، معلومات داد.

یک دیپلومات غربی که در اجلاس دیروز شورای امنیت حضور داشت از قول ابراهیمی گفته است، بشار الاسد رییس جمهور سوریه می خواهد، کشورش را به دوره برگرداند که در آن، وی و خانواده وی از چهل سال به این طرف حاکم بوده اند.

ابراهیمی گفته است، رییس جمهور اسد، قیام های مردمی بر ضد رژیم خود را، دسیسهء از خارج عنوان می کند و در تلاش سرکوب نمودن تظاهراتی است که از 19 ماه به این طرف، بر ضد حکومت وی در سوریه جریان دارد.

لخضر ابراهیمی نماینده ملل متحد و اتحادیه عرب برای سوریه، بعد از بیانات اش در شورای امنیت ملل متحد در صحبت با خبرنگاران گفت: آنچه در سوریه نیاز است، یک تغییر می باشد:

« من این را باور کرده نمی توانم که مردم با منطق این را نمی پذیرند که به عقب نمی توان رفت، به سوریهء گذشته نمی توان برگشت. فکر می کنیم به هر کس در سوریه و دیگر جاها گفتم که اصلاحات در سوریه کافی نیست، در آنجا به یک تغییر نیاز است.»

ابراهیمی همچنان گفت، حکومت سوریه به این باور است که در حال حاضر حدود 5 هزار جنگجوی خارجی در سوریه فعالیت دارند و بر ضد وی می جگند.

ابراهیمی گفت، اوضاع سوریه نه تنها برای منطقه بلکه برای امنیت و صلح در جهان تهدید را به بار خواهد آورد.

از سوی دیگر رییس سازمان غذایی جهان گفته است در حال حاضر حدود یک و نیم ملیون نفر در سوریه به کمک های غذایی نیاز دارند.

در این حال وزیر خارجهء آلمان گویدو ویسترویلی گفته است، پلان کوفی عنان نمایندهء قبلی ملل متحد و اتحادیه عرب برای سوریه، یک پلان مناسب برای حل بحران جاری آن کشور است و برای عملی شدن آن باید تلاش صورت گیرد.

ویسترویلی همچنان از گروه های اپوزسیون در سوریه خواست، با هم متحد شده نشان دهند که خواهان ایجاد یک حکومت دموکراتیک و وسیع در کشور شان اند.